نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۹

توقف فروش بازی Titanfall 1 استودیو ریسپاون

استودیو Respawn Entertainment از توقف فروش اولین Titanfall و خروج بازی از سرویس‌های اشتراکی در اوایل سال ۲۰۲۲ خبر داد.

مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، استودیو رسپاون اینترتینمنت به شکل دائمی فروش بازی Titanfall 1 را متوقف کرد. درحالی‌که بازی Apex Legends قدرتمندتر از همیشه به کار خود ادامه می‌دهد، خود Titanfall اوقات خوشی را در چند سال اخیر سپری نکرده است. نه‌تنها طرفدارها از مدت‌ها پیش در انتظار عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از تایتان‌فال هستند، بلکه هر دو بازی مجموعه نیز با مشکلات گوناگونی مثل ایرادهای سرور و هک‌های پرشمار دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اکنون استودیو Respawn Entertainment گام دیگری برداشته است که احتمالا زیاد به مذاق برخی از طرفدارها خوش نمی‌آید.

سرورهای تایتان‌فال 1 فعلا خاموش نمی‌شوند

ریسپاون اخیرا در توئیتر اعلام کرد که از امروز فروش نخستین نسخه‌ی Titanfall متوقف می‌شود و این بازی تیراندازی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ (۱ مارس ۲۰۲۲)، همه‌ی سرویس‌های اشتراکی را ترک خواهد کرد. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، سرورهای بازی تایتان‌فال ۱ همچنان فعال باقی خواهند ماند. بنابراین کسانی که قبلا بازی Titanfall 1 را خریده‌اند و هنوز مایل به تجربه‌ی آنلاین آن هستند، فعلا می‌توانند این کار را انجام بدهند.

توضیحات سازنده‌ها راجع‌به بازی Titanfall 1

باعنایت‌به اینکه ریسپاون اینترتینمنت بی‌پرده و آشکار در این‌باره سخن نمی‌گوید، نمی‌دانیم که توقف فروش نسخه‌ی اول چه تأثیری بر آینده‌ی سری بازی‌های Titanfall دارد. بااین‌وجود، استودیو سازنده‌ی بازی یک‌بار دیگر به طرفدارها تضمین داد که تایتان‌فال هسته‌ی مرکزی استودیو است و جهان خارق‌العاده‌ی آن ادامه خواهد داشت. استودیو ریسپاون در این خصوص نوشت: «مطمئن باشید که تایتان‌فال در مرکز DNA استودیو Respawn است و این جهان شگفت‌انگیز اکنون با Titanfall 2 و Apex Legends و در آینده [با آثار دیگر] ادامه خواهد داشت. تجربه‌هایی که ما در ریسپاون خلق خواهیم کرد، برای سطح کیفی خود به این مجموعه مانند ستاره قطبی شمالی نگاه می‌کنند».

ریسپاون اینترتینمنت چند ماه قبل تأیید کرد که بازی Titanfall 3 در دست توسعه نیست و باتوجه‌به برنامه‌ی کاری شلوغ استودیو، احتمالا این محصول در آینده‌ی نزدیک ساخته نخواهد شد. جیسون گارزا، یکی از اعضای استودیو Respawn در پاسخ به سؤال یکی از هواداران درباره‌ی نسخه‌ی سوم تایتان‌فال گفت: «من قبلا هم این را گفتم که ما مشغول توسعه‌ی این بازی نیستیم. چیزی برای بحث وجود ندارد. ما درحال‌حاضر تعداد زیادی بازی دیگر در دست ساخت داریم».

شایعاتی نیز مبنی‌بر تولید دنباله‌ی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order توسط استودیو ریسپاون به گوش می‌رسد. بالاخره این نسخه از استار وارز توسط بیشتر از ۲۰ میلیون نفر تجربه شده است و تعجبی ندارد که شرکت الکترونیک آرتز به‌عنوان صاحب ریسپاون، مایل به ساخت بازی‌های بیشتری از دنیای Star Wars Jedi: Fallen Order باشد. پس به‌نظر می‌رسد که استودیو ریسپاون در آینده‌ی نزدیک به‌سراغ توسعه‌ی Titanfall 3 نخواهد رفت.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده