// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۱

احتمال بهبود اوضاع فروش کنسول های نسل ۹ در آمریکا با لایحه قانونی جدید

شاید با تصویب یک لایحه‌ی قانونی در آمریکا، دلال‌های سودجو دیگر نتوانند از بات‌ها برای خرید کنسول‌ها و تمام کردن موجودی فروشگاه‌ها استفاده کنند.

فارغ از تک‌تک مشکلات سونی و مایکروسافت برای تولید کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، دلال‌های سودجو و بی‌اخلاق در کشورهای مختلف کار را برای همه سخت کرده‌اند. آن‌ها به کمک بات‌ها همه‌ی تلاش خود برای خرید تمام موجودی فروشگاه‌ها را به خرج می‌دهند. به همین دلیل در بسیاری از نقاط دنیا همچون آمریکا و بریتانیا، کنسول‌ها اول به‌دست شرکت‌های بزرگ سودجو می‌رسند و سپس اعضای این تیم‌ها، آن‌ها را با قیمت بالاتر به مردم می‌فروشند. حالا برخی از سیاستمدارهای آمریکایی به‌دنبال تصویب یک لایحه‌ی قانونی هستند که استفاده از هرگونه بات برای خرید از خرده‌فروشی‌های آنلاین را ممنوع کند.

اگر این اتفاق رخ بدهد، بازار کارت گرافیک هم در ایالات متحده‌ی آمریکا بهتر می‌شود. زیرا حداقل دیگر خود مردم، خریدار اکثر موجودی فروشگاه‌ها خواهند بود. در نتیجه فروش کنسول‌ها نیز به شکلی سالم‌تر جلو می‌رود. آن‌ها خود به خود دستگاه‌های گران‌قیمتی هستند و افزایش بعضا چند ۱۰۰ دلاری قیمت از سوی دلال‌ها، خرید کنسول‌های نسل ۹ را برای بسیاری از مردم تقریبا غیرممکن می‌کند. جالب این‌جا است که بحث راجع به جلوگیری کامل از فعالیت این بات‌ها برای تخلیه‌ی کنسول‌های موجودشده در خرده‌فروشی‌ها، در پارلمان بریتانیا هم مطرح شده است.

یک سناتور آمریکایی که این بات‌ها را «گرینچ‌های دیجیتالی» (Grinch/دزد کریسمس) خطاب می‌کند، باور دارد که آن‌ها هم به خریدارها و هم به بسیاری از خرده‌فروشی‌های کوچک و محلی آسیب می‌زنند: «به خاطر این افراد سودجو، فروشگاه‌ها نمی‌توانند بهترین محصولات ممکن را در تعطیلات تقدیم خریدارها کنند و والدین سخت‌کوش مجبور می‌شوند پول‌های به زحمت به‌دست آورده‌ی خود را به هدف خرید هدیه برای فرزند، تحویل دلال‌ها بدهند. از همکارهای خود می‌خواهم که در تصویب فوری این لایحه‌ی قانونی به من بپیوندند تا نگذاریم این بات‌های گرینچ، تعطیلات را بدزدند».


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده