// چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۳

تلاش تیک تو برای مالکیت نام تجاری بازی It Takes Two

Take-Two به خاطر شباهت اسم بازی It Takes Two به نام این شرکت، سراغ شکایت از استودیو Hazelight رفت.

تیک-تو اینتراکتیو که صاحب شرکت‌های بزرگی همچون راک استار گیمز است، یک شکایت از استودیو Hazelight به‌خاطر اسم بازی It Takes Two داشت. زیرا تیک-تو باور دارد که اسم ایت تیکز تو بیش از حد به نام شرکت شبیه است. تیک-تو می‌خواهد مطمئن شود که عباراتی همچون Bully ،Take-Two ،Rockstar ،2K و Mafia در کنترل کامل آن هستند. ماه‌ها قبل پرونده‌ی شکایت شرکت Take-Two Interactive از تیم مستقل Hazelight بسته شد. گویا در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۲۰۲۰ شکایت ثبت شد و در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۱ (۵ فروردین ۱۴۰۰)، هیزلایت مالکیت اسم It Takes Two را رها کرد. هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست که پس از بسته شدن پرونده، چه اتفاقی رخ داده است.

حالا شرکت تیک-تو به‌دنبال شکایت از شرکت Max Pain به‌خاطر شباهت اسم آن با بازی Max Payne است. شرکت Max Pain در زمینه‌ی تبلیغ استریمرهای توئیچ، یوتیوبرها و تیم‌های Esport فعالیت می‌کند. مکس پین توسط استودیو رمدی خلق شد و اکنون راک استار از شرکت تیک-تو به‌صورت کامل صاحب آن است. همچنین شرکت Take-Two Interactive طی هفته‌های اخیر به شکایت از مادسازهایی پرداخت که نسخه‌های کلاسیک مجموعه بازی GTA را با مهندسی معکوس، بهتر از قبل می‌کنند.

لوگوی Take Two

Take-Two حتی از پادکست Restaurant Rockstars هم به‌خاطر شباهت اسمی به راک استار شکایت کرد. موضوع این پادکست نحوه‌ی مدیریت رستوران‌ها است و محتوای آن ربطی به جهان بازی‌های ویدیویی ندارد. تیک-تو سراغ شکایت از استودیو ضبط موسیقی 2k Records شهر نیویورک هم رفت. موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانید تیک-تو می‌خواهد صاحب نام‌های Social Club و Civilization باشد. حتی اگر بخشی از مخفف اسم یک شرکت یا محصول شامل عبارت GTA شود، تیک-تو به شکایت از صاحب آن نام تجاری می‌پردازد. تیک-تو از یک شرکت روسی هم به‌خاطر قرارگیری R بزرگ در لوگو آن شکایت کرد. زیرا باور دارد که لوگو آن شبیه لوگو راک‌استار است.

با مطالعه یا تماشای بررسی بازی It Takes Two متوجه می‌شوید که چرا زومجی به آن نمره‌ی ۱۰ از ۱۰ را داد. ساخته‌ی جوزف فارس نامزد پنج جایزه در گیم اواردز 2021 شده است و فروش آن از ۳ میلیون نسخه فراتر رفت. باتوجه‌به اینکه هر نسخه از It Takes Two به دو نفر امکان تجربه‌ی این بازی کوآپ را می‌دهد و ایت تیکز تو به‌تازگی روی ایکس باکس گیم پس هم قرار گرفت، حداقل بیشتر از ۶ میلیون نفر تا امروز این اثر لایق تجربه را تجربه کرده‌اند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده