// چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۶

ساخت یک بازی اکشن نقش‌آفرینی جدید توسط سازنده Metroid Dread

استودیوی MercurySteam، سازنده‌ی Metroid Dread مشغول توسعه‌ی یک بازی تازه‌ در سبک اکشن-نقش‌آفرینی سوم‌شخص است که قرار است حال‌و‌هوایی تاریک و فانتزی داشته باشد.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، استودیوی MercurySteam، سازنده‌ی بازی Metroid Dread اعلام کرده است که در حال کار روی یک بازی اکشن-نقش‌‌آفرینی سوم‌شخص با فضایی فانتزی و تاریک است. این بازی که فعلا با اسم رمز Project Iron شناخته می‌‌شود، قرار است روی پلتفرم‌های مختلفی منتشر شود و بودجه‌ی اولیه‌ی ساخت آن نیز ۳۰.۷ میلیون دلار بوده است.

استودیوی مرکوری‌استیم و شرکت Digital Bros به‌طور مشترک مالکیت آی‌پی Project Iron را در اختیار دارند. Digital Bros شرکت مادر استودیوی 505 Games، ناشر بازی‌هایی چون Sniper Elite 3 ،Control و نسخه‌ی پی سی Death Stranding است. همچنین خود 505 Games قرار است یکی از ناشران بازی جدید استودیوی مرکوری‌استیم باشد.

لوگو 505 Games و استودیوی MercurySteam

گفتنی است که MercurySteam در سال ۲۰۰۲ در مادرید اسپانیا تأسیس شد و تاکنون آثاری مانند Metroid: Samus Returns و Castlevania: Lords of Shadow را ساخته است. علاوه‌براین، شرکت Nordisk Games در اواخر سال ۲۰۲۰ مالکیت ۴۰ درصد مرکوری‌استیم را به‌دست آورد و این اقدام را «یک سرمایه‌گذاری قابل‌توجه» خواند.

رافی و رامی گالانته، مدیران ارشد اجرایی دیجتال بروز نیز در پیامی درباره‌‌ی همکاری جدید خود با مرکوری‌استیم صحبت کرده‌اند: «ما از اینکه با تیم مرکوری‌استیم همکاری می‌کنیم، هیجان‌زده هستیم. مرکوری‌استیم بازی‌های باکیفیت متعددی در طول این سال‌ها ساخته و خود را به‌عنوان یک استودیو خوش‌نام مطرح کرده است.

برای مثال آن‌ها بازی Metroid Dread را با همکاری نینتندو ساختند که اخیرا عرضه‌ی بسیار موفقی داشت. مرکوری‌استیم استودیویی خلاق و بااستعداد است و 505 Games نیز ناشر بسیار باتجربه‌ای است. به همین خاطر، بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که این بازی جدید، جذاب، از نظر داستانی درگیرکننده و درکل کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.»

ضربه تمام کننده سموس روی اولین باس Metroid Dread

Metroid Dread جدیدترین بازی MercurySteam است که ۸ اکتبر (۱۶ مهر) به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر شد و توانست نمرات خیلی خوبی از منتقدین و کاربران وب‌سایت متاکریتیک دریافت کند. محمد ‌صادق تواضعی در زومجی به بررسی بازی Metroid Dread پرداخت و به آن نمره‌ی عالی ۹.۵ را داد. او در جمع‌بندی نقد خود نوشت:

«پس از ۱۹ سال، یک Metroid دوبعدی ساید اسکرولینگ در اختیار کاربران قرار گرفت. Metroid Dread بازگشتی باشکوه برای سری متروید و دنباله‌ای هیجان‌انگیز برای Metroid Fusion به حساب می‌آید. داستان‌سرایی بازی یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت بازی است که حسابی بازیکن را به خود جذب می‌کند و طراحی محیط‌ها، سیستم مبارزات درکنار المان‌های مترویدوینیایی به کار گرفته شده از ویژگی‌های بارز بازی هستند. بااین‌حال باس‌های فرعی طراحی تکراری داشته و به دفعات مختلف با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید که درواقع دشمنان معمولی شما، اما با ظاهری قوی‌تر هستند.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی استودیوی MercurySteam و بازی آینده‌ی آن‌ها چیست؟ درباره‌ی Metroid Dread چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده