نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۶

منتظر عرضه Cyberpunk 2077 در آینده نزدیک روی گیم پس نباشید

استودیو سی‌دی پراجکت رد به این زودی‌ها قصد ندارد که بازی Cyberpunk 2077 را در دسترس کاربران سرویس‌های اشتراکی نظیر ایکس باکس گیم پس قرار دهد.

استودیو CD Projekt اظهار داشت که برای راه‌یابی بازی Cyberpunk 2077 به هر یک از سرویس‌های اشتراکی خیلی زود است. سی‌دی پراجکت رد در جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ نشست سرمایه‌گذاران در روز دوشنبه درباره‌ی عرضه‌ی سایبرپانک 2077 به سرویس‌های اشتراکی مانند ایکس باکس گیم پس مورد سؤال قرار گرفت و آدام کیچینسکی، رئیس استودیو در پاسخ گفت: «ما همیشه هرگونه فرصت تجاری را در نظر می‌گیریم، اما استفاده از این مدل سرویس‌های اشتراکی تنها در بازه‌ی زمانی خاصی از چرخه‌ی عمر محصول مناسب است؛ ولی خیلی زود نمی‌توان به‌سراغ آن رفت.»

رئیس سی‌دی پراجکت در ادامه توضیح داد: «بازی The Witcher 3 برای مدتی در سرویس‌های اشتراکی [ایکس باکس گیم پَس و پلی استیشن ناو] در دسترس بود، اما ما هر دفعه مجبور به سنجیدن سود و هزینه‌ی این کار هستیم. بنابراین عرضه‌ی یک بازی در سرویس اشتراکی را باید با میزان فروش آن مقایسه کنیم؛ پس این تصمیم براساس داده‌ها و آمار اتخاذ می‌شود. البته برای Cyberpunk 2077 هنوز خیلی زود است که در سرویس‌های اشتراکی عرضه شود.» همچنین مدتی قبل سخن‌گوی سی‌دی پراجکت رد در پاسخ به شایعات راه‌یابی سایبرپانک 2077 به ایکس باکس گیم پس در پی افشای یک ویدیو تبلیغاتی گفت: «هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار وجود ندارد.»

بازی Cyberpunk 2077 استودیوی سی‌دی پراجکت رد

بازی Cyberpunk 2077 پس از فراز و نشیب‌های فراوان نهایتا در دسامبر ۲۰۲۰ در دسترس کاربران پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر و گوگل استیدیا قرار گرفت و اخیرا با برچسب قیمتی ۹.۹۹ دلار در حراج جمعه‌ی سیاه به فروش گذاشته شد. این تخفیف ویژه باعث فروش بالای بازی سایبرپانک 2077 و به‌دنبال آن افزایش تعداد نظرات مثبت کاربران استیم شد. رئیس CD Projekt نیز در پی این استقبال بی‌نظیر گفت که پس از رفع تمام مشکلات بازی Cyberpunk 2077 با اثری بسیار خوب روبه‌رو خواهیم شد که در ذهن بازیکنان ثبت می‌شود. آدام کیچینسکی اعتقاد دارد که سایبرپانک 2077 با گذشت زمان به‌عنوان اثری بسیار خوب درک خواهد شد.

سی‌دی پراجکت رد اخیرا تاکید کرد که نسخه‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بازی‌های Cyberpunk 2077 و The Witcher 3: Wild Hunt «طبق برنامه» به‌ترتیب در سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ و سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند. ضمنا این نسخه‌ها به‌شکل رایگان در دسترس دارندگان نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قرار می‌گیرند. نسخه‌ی نسل نهم بازی سایبرپانک 2077 توسط خود استودیو سی‌دی پراجکت توسعه می‌یابد و وظیفه‌ی آماده‌سازی نسخه‌ی نسل ۹ بازی ویچر 3 بر دوش Saber Interactive بوده است. همچنین می‌توان در نسخه‌ی نسل نهم بازی The Witcher 3 منتظر محتویاتی اضافی با الهام از سریال ویچر بود.

رئیس CD Projekt در جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ اخیر در خصوص ارائه‌ی تجربه‌های آنلاین در جهان مجموعه بازی‌های Cyberpunk و The Witcher نیز سخن گفت. سی‌دی پراجکت رد در سال ۲۰۲۲ به‌سراغ تولید بازی‌های جدید ویچر و سایبرپانک خواهد رفت. این استودیو به‌تازگی اعلام کرد: «درحال‌حاضر تمرکز ما روی Cyberpunk و ویچر معطوف شده است. هر دو مجموعه پتانسیل زیادی دارند. پس یکی از اهداف ما این است که همزمان روی پروژه‌های AAA خودمان کار کنیم. انتظار داریم که این اتفاق در سال آینده‌ی میلادی رخ بدهد». البته نباید انتظار رونمایی بسیار زود از این بازی‌ها را داشت؛ چرا که این استودیو تمایل به کوتاه کردن پروسه‌ی تبلیغ پروژه‌های آتی دارد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده