// سه شنبه, ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۹

تغییر در سیاست کاری فروشگاه GOG پس از ضرر مالی

مدیر ارشد مالی سی‌دی پراجکت اخیرا اعلام کرد که فروشگاه GOG از این به بعد تمرکز خود را روی عرضه‌ی بازی‌های گلچین‌شده می‌گذارد.

استودیو CD Projekt Red بیشتر به‌خاطر ساخت مجموعه بازی The Witcher و بازی Cyberpunk 2077 شناخته می‌شود. اما همان‌طور که احتمالا خیلی‌ها می‌دانند، این استودیو زیرمجموعه‌ی شرکت بزرگی به نام CD Projekt است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. فروشگاه دیجیتالی GOG که روی پلتفرم PC در دسترس گیمرها قرار دارد، متعلق به سی‌دی پراجکت است و طی ماه‌های اخیر متحمل ضرر مالی شد. به گزارش رسانه‌ی ورج، سی‌دی پراجکت قرار است سیاست فعالیت GOG را باتوجه‌به شرایط اقتصادی این فروشگاه دیجیتالی تغییر دهد.

البته مجموع درآمد GOG در سه‌ماهه‌ی گذشته افزایش پیدا کرد. بااین‌حال ضرر خالص این فروشگاه در سه‌ماهه‌ی گذشته ۱.۱۴ میلیون دلار و مجموع ضرر GOG طی سه فصل گذشته ۲.۲۱ میلیون دلار بوده است. به این معنی که برای افزایش درآمد فروشگاه دیجیتالی GOG، سی‌دی پراجکت بیش از حد خرج کرد. در همین راستا پیوتر نیولوبوویچ، مدیر ارشد مالی سی‌دی پراجکت به سرمایه‌گذاران این شرکت گفته است که فعالیت تجاری اصلی فروشگاه GOG از این پس روی «تعدادی بازی‌ گلچین‌شده و منتخب» متمرکز خواهد بود.

بازی‌های فروشگاه GOG

مشخص نیست که این حرف مدیر مالی سی‌دی پراجکت دقیقا به چه معنی است و مثلا باید منتظر باشیم که GOG به یک پلتفرم جمع‌وجورتر تبدیل شود یا خیر. اما نیولوبوویچ به یک موضوع مهم اشاره می‌کند و آن هم این است که تعدادی از توسعه‌دهندگان و اعضای تیم GOG قرار است از این بخش جدا بشوند؛ تا تیم‌های دیگر این شرکت لهستانی گسترش پیدا کنند.

GOG در سال ۲۰۰۸ میلادی راه‌اندازی شد و اکنون کنار اپیک گیمز استور و استیم، یکی از فروشگاه‌های دیجیتالی شناخته‌شده‌ی کامپیوترهای شخصی به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های مثبت بازی‌های GOG این است که فاقد قفل DRM هستند. GOG همچنین در ابتدا تمرکز خود را روی انتشار آثار کلاسیک گذاشته بود و البته هچمنان اهمیت زیادی برای آن‌ها قائل است. تیم GOG درواقع تاکید زیادی روی عرضه‌ی بازی‌های قدیمی پی سی دارد که تاکنون ریمستر یا ریمیکی نداشته‌اند. برای مثال سال گذشته بازی Silent Hill 4: The Room کونامی به این فروشگاه راه یافت.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی GOG و ایجاد تغییر در گستردگی فعالیت آن چیست؟ اگر تجربه‌ی خرید بازی برای کامپیوترهای شخصی در فروشگاه دیجیتالی شرکت سی‌دی پراجکت را دارید، دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده