نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۷

GTA 6 احتمالا تجربه‌ای جدی‌تر نسبت به نسخه قبلی خواهد بود

جیمی کینگ، از مؤسسان استودیوی راک‌استار در مصاحبه‌ی اخیر خود به تغییرات لحن و فضای بازی‌های آینده‌ی این شرکت از جمله GTA 6 اشاره کرده است.

شاید بتوان GTA 6 را یکی از مورد انتظارترین آثار صنعت بازی‌های ویدیویی در سال‌های پیش رو معرفی کرد. موفقیت بی‌نظیر سری بازی‌های Grand Theft Auto انتظارات را از ششمین قسمت اصلی مجموعه‌ی محبوب راک‌استار بالا برده و این شرکت تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین عملکرد خود به کار خواهد گرفت. حالا و در جدیدترین اخبار بازی، جیمی کینگ، یکی از مؤسسان این شرکت در مصاحبه‌ی اخیر خود به آغاز تغییر در لحن بازی‌های جدید از جمله GTA 6 پرداخته و می‌گوید:

«شاید GTA 6 به اندازه‌ای که قبلاً به آن عادت داشتیم خنده‌دار نباشد و تجربه جدی‌تری باشد.» کینگ در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفته که فکر نمی‌کند مکانیزم‌ گیم‌پلی بازی تغییر چشمگیری داشته باشند، اما به‌دلیل جدایی‌ها و تغییرات زیادی که در ساختار این استودیو به‌وجود آمده، از نظر ایده‌ها و رفتارهای فرهنگی اجتماعی، تفاوت‌هایی به وجود خواهد آمد. وی در بخشی از اظهارات خود در اینباره می‌گوید:

«اگر لحن این بازی‌ها شروع به تغییر کند، تعجب نخواهم کرد. ممکن است این قسمت لحن جدی‌تری نسبت به نسخه‌ قبلی داشته باشد. باتوجه‌به وضعیتی که الان راک‌استار در آن قرار دارد، احتمال اینکه از آن‌ها اشتباهی سر بزند، زیاد است و در نتیجه با یک محصول‌ سطح پایین‌تر طرف باشیم. شاید هم نه. در هر حال امکانات فوق‌العاده‌ای در آن‌جا وجود که شاید خراب کردن آن واقعاً کار سختی باشد.»

چهره ترور در بازی GTA 5

راک‌استار گیمز هنوز به‌صورت رسمی از بازی Grand Theft Auto 6 رونمایی نکرده است. اما سال‌ها است که شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص این بازی به گوش می‌رسد. دو مورد از جدیدترین شایعاتی که در اینباره مطرح شده بود، احتمال عدم عرضه‌ی بازی GTA 6 تا سال ۲۰۲۵ و احتمال وجود ساختمان‌ها و محیط بازی تخریب‌پذیر در این بازی بود که طبیعتاً به تأیید یا تکذیب راک‌استار نرسیده است.

اما راک‌استار در این مدت ریمستر سه‌گانه GTA تحت عنوان GTA Trilogy - Definitive Edition منتشر کرده که البته به‌دلیل عدم انطباق کیفیت این محصول با انتظارات طرفداران، بلافاصله با نظرات منفی و نمرات بسیار پایین بازیکنان در اینترنت مواجه است. این واکنش‌ها تا جایی ادامه داشت که راک‌استار را به عذرخواهی از طرفداران واداشته و اذعان داشت که این محصول با استانداردهای این شرکت فاصله دارد. حالا شاید راک‌استار بیش‌ازپیش متوجه میزان حساسیت طرفداران نسبت به این مجموعه شده و امید آن می‌رود که در نسخه بعدی GTA شاهد یک محصول کم نقص و خلاقانه مثل بسیاری از ساخته‌های قبلی آن‌ها باشیم.

در پایان نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده