// دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۱

استفاده بازی Babylon’s Fall از مدل‌های سه‌بعدی تجهیزات فاینال فانتزی 14

یوسوکه سایتو، تهیه‌کننده‌ی بازی Babylon’s Fall اعلام کرد که این بازی اکشن-نقش‌‌آفرینی آنلاین از برخی داده‌ها و مدل‌های سه‌بعدی Final Fantasy 14 استفاده می‌کند.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، یوسوکه سایتو، تهیه‌کننده‌ی Babylon’s Fall از استودیو Platinum Games تایید کرد که این بازی اکشن-نقش‌آفرینی آنلاین، حاوی مدل‌هایی سه‌بعدی از تجهیزات و اموت‌هایی (Emote یا انیمیشن ابراز احساسات) است که از بازی Final Fantasy 14 قرض گرفته شده‌اند. فراموش نکنید که ناشر هر دو بازی، شرکت Square Enix است.

بازیکنانی که در فاز سوم بتا محدود Babylon’s Fall شرکت کردند، از کیفیت بصری تجهیزات این بازی مورد انتظار نگران بودند و برخی از آن‌ها پلاتینوم گیمز را متهم می‌کردند که در ساخت بازی کم‌کاری می‌کند. البته گرافیک Babylon’s Fall در نسخه‌های آزمایشی قدم به قدم پیشرفت کرده است و اگر این پیشرفت تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی ادامه داشته باشد، نتیجه شاید بسیار متفاوت با نمایش‌های قبلی و حتی برخی از تصاویر حاضر در این خبر به نظر برسد. یوسوکه سایتو در همین راستا توضیحاتی را ارائه کرد. او با انتشار یک پست در وب‌سایت Babylon’s Fall اعلام کرد که این بازی MMO از مدل‌های تجهیزاتی استفاده می‌کند که مخصوص فاینال فانتزی 14 طراحی شده بودند و این‌جا گرافیک بالاتری دارند.

مبارزه در گیم پلی بازی Babylon’s Fall استودیو پلاتینیوم گیمز و شرکت اسکوئر انیکس

او در پست مذکور توضیح می‌دهد: «در جریان جلسه‌ای که در اسکوئر انیکس برگزار شد و من در آن ایده‌ی بازی Babylon’s Fall را [به سران شرکت] ارائه کردم، نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده و کارگردان فاینال فانتزی 14 نیز حضور داشت. او پیشنهاد کرد [در ساخت بازی] کمک کند و من هم جواب دادم بله! لطفا [کمک کنید]. همکاری ما با یوشیدا از این‌جا شروع شد. پس از این بود که با همکاری تیم ساخت فاینال فانتزی 14 توانستیم داده‌های این بازی را با دقت زیادی در Babylon’s Fall پیاده‌سازی کنیم».

سایتو سپس اشاره می‌کند که با قرض گرفتن داده از فاینال فانتزی 14، پلاتینوم گیمز توانست تجهیزات و اموت‌های بیشتر و متنوع‌تر از چیزی که در ابتدا درنظر داشت، به Babylon’s Fall اضافه کند. البته او بر این موضوع تاکید می‌کند که گرافیک «بیشتر» تجهیزاتی که بازیکنان در Babylon’s Fall به‌دست می‌آورند، منحصر به این بازی است. او در این خصوص می‌گوید:

«مدل‌هایی که از فاینال فانتزی 14 قرض گرفتیم، برای تجهیزاتی استفاده شدند که در بخش‌های ابتدایی و میانی Babylon’s Fall در دسترس قرار می‌گیرند. به همین خاطر است که این تجهیزات در نسخه‌ی بتا محدود بازی زیاد یافت می‌شوند. از اینکه باعث نگرانی طرفداران شدیم، عذر می‌خواهیم. ما به‌شدت در تلاش هستیم تا بازی‌ای بسازیم که طرفداران‌مان را ناامید نکند و از اینکه ما را همچنان حمایت می‌کنید، سپاسگزاریم».

یکی از دشمنان غول‌پیکر بازی Babylon's Fall مقابل کاراکتر اصلی

نائوکی یوشیدا نیز برای اینکه اطمینان‌خاطر بیشتری به طرفداران داده باشد، پیامی در حمایت از سایتو منتشر کرد: «وقتی شنیدم آقای سایتو قصد دارد Babylon’s Fall را بسازد، با خودم فکر کردم اوه! پس می‌خواهد یک بازی هک اند اسلش پرزدوخورد و سخت بسازد. یه‌جورایی به او حسادت کردم! اما در عین حال با خودم گفتم طراحی آن‌همه تجهیزات مختلف و متنوع برای گیم‌پلی بازی، کاری واقعا سخت خواهد بود. بالاخره می‌دانیم که تجربه‌ی یک بازی هک اند اسلش زمانی بسیار لذت‌بخش خواهد بود که تجهیزات و آیتم‌های زیادی در آن وجود داشته باشند».

یوشیدا در ادامه توضیح می‌دهد: «بااین‌حال، Babylon’s Fall یک بازی کاملا جدید است که توسعه‌ی آن چالش‌های تازه‌ای را ایجاد می‌کند. به همین دلیل، ما [خیلی راحت] نمی‌توانیم بودجه‌ی کلانی را به ساخت آن اختصاص دهیم. من خودم یک بازی‌ساز و گیمر و همچنین یکی از طرفداران پروپاقرص بازی‌های آنلاین هستم. به همین خاطر است که آرزو دارم Babylon’s Fall به بازی موفقی تبدیل شود و در عین اینکه جانی تازه به بازی‌های آنلاین ژاپنی می‌بخشد، بتواند بازیکنان زیادی را به این سبک بازی جذب کند.

این‌جا بود که [به سایتو] گفتم بیا از داده‌های فاینال فانتزی 14 استفاده کن. ما Assetهای زیاد در اختیار داریم و حیف است که آن‌ها را به فاینال فانتزی 14 محدود کنیم. این‌جوری بود که همکاری ما آغاز شد. آن زمان اصلا فکر نمی‌کردم که چنین موضوعی بخواهد زمانی به یک بحث داغ و جنجال‌برانگیز تبدیل شود. البته که تیم ساخت فاینال فانتزی 14 برکل این پروسه نظارت می‌کند تا مطمئن شود در طراحی این مدل‌ها تغییراتی جزئی اعمال می‌شوند؛ تغییراتی که با آن‌ها تجهیزات مذکور به هماهنگی کامل با محیط و جهان بازی Babylon’s Fall می‌رسند».

مقایسه گرافیک فاز ۲ بازی Babylon's Fall با فاز ۳

(پیشرفت گرافیک بازی از فاز ۲ به فاز ۳)

یوشیدا در پایان از بازیکنان و طرفدارها می‌خواهد «از کیفیت Babylon’s Fall خاطر‌جمع باشند و اشتیاق خود را برای تجربه‌ی این بازی حفظ کنند». او همچنین اشاره می‌کند تیم فاینال فانتزی نیز از اشتیاق گیمرها برای تجربه‌ی Babylon’s Fall خوشحال می‌شود. Babylon’s Fall، جدیدترین ساخته‌ی استودیوی پلاتینوم گیمز در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۲ برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی استفاده Babylon’s Fall از داده‌ها و مدل‌های سه‌بعدی Final Fantasy 14 چیست؟ درباره‌ی حرف‌های یوسوکه سایتو و نائوکی یوشیدا چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده