// یکشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۸

احتمال عرضه دسته های پلی استیشن مخصوص موبایل

پتنت جدید ثبت‌شده توسط سونی نشان می‌دهد که شاید دسته‌های مخصوص پلی استیشن برای قرارگیری در دو طرف موبایل عرضه بشوند تا تجربه‌ی بازی‌ها با Remote Play را آسان کند.

تیم ژاپن بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی به‌تازگی یک طرح را ثبت کرده است که عملا گویا موبایل را وسط دوال‌شاک 4 قرار می‌دهد. البته که در صورت عرضه‌ی این محصول، عده‌ای از آن برای تجربه‌ی خود بازی‌های موبایل استفاده خواهند کرد. بالاخره اکنون گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف می‌توانند با دوال‌شاک 4 و دوال‌سنس هماهنگ شوند. ولی با همه‌ی این‌ها قطعا یکی از استفاده‌های دسته‌ی پلی استیشن مخصوص موبایل می‌تواند افزایش راحتی بازیکن موقع استفاده از Remote Play باشد.

ریموت پلی اجازه می‌دهد که بازیکن با اینترنت به پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 خود وصل بشود و بازی‌های عرضه‌شده برای کنسول‌های مدرن سونی را روی گوشی، تبلت، کامپیوتر یا حتی یک PS4 دیگر تجربه کند. شما روی هر دستگاهی برای استفاده از Remote Play پلی استیشن به کنترلر مناسب احتیاج دارید. پس قطعا جذاب‌تر است اگر بتوانید این کار را با دسته‌ی رسمی که در دو طرف موبایل قرار می‌گیرد، انجام بدهید.

تازه با اینکه اکنون پلی استیشن Now فقط برای بیشتر از ۸۰۰ بازی قرارگرفته در این سرویس را روی کامپیوترهای شخصی، کنسول PS4 و کنسول PS5 استریم می‌کند، شاید در آینده سونی سراغ پشتیبانی از آن روی iOS و اندروید هم برود. در آن شاید قطعا وجود چنین دسته‌ای می‌تواند استفاده از PS Now برای اجرای استریم‌محور اینترنتی بازی‌ها روی موبایل را جذاب‌تر از حالت عادی جلوه بدهد.

پتنت جدید سونی برای دسته پلی استیشن مناسب موبایل

علاوه‌بر ریموت پلی و شاید پلی استیشن Now، پلی استیشن برنامه‌های دیگری هم برای پلتفرم موبایل دارد. اکنون نیکولا سباستیانی که یک مدیر رده‌بالا در شرکت اپل بود، مدیر بخش بازی‌های موبایل سونی است. بازی wipEout Rush به‌عنوان قسمت جدید سری بازی wipEout سونی به‌زودی توسط شرکت Rogue Games و استودیو Amuzo Games برای موبایل‌ها عرضه می‌شود.

البته که همچنان تمرکز اصلی SIE روی ارائه‌ی تجربه‌ی سطح بالا و آشنای بازی با پلی استیشن است. اما در سال‌های آتی با PSVR جدید در جهان واقعیت مجازی، با برند PlayStation PC در کامپیوترهای شخصی و با PlayStation Mobile در پلتفرم موبایل، واضح است که بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی به یک کنسول خانگی کلاسیک خلاصه نمی‌شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده