نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۳۹

تأکید رئیس سی دی پراجکت بر مستقل ماندن این شرکت

رئیس استودیوی سی دی پراجکت مجدداً تأکید کرد که این شرکت همچنان قصد دارد به‌صورت مستقل به کار خود ادامه دهد.

آدام کیسینسکی، رئیس شرکت CD Projekt در مصاحبه‌ی اخیر خود با روزنامه اقتصادی Rzeczpospolita در کشور لهستان، به سؤالاتی که در رابطه با برنامه‌های این شرکت برای پیدا کردن سرمایه‌گذار یا گزینه‌های استراتژیک دیگر پرسیده شده، پاسخ داده است. کیسینسکی در بخشی از اظهارات خود در این‌باره می‌گوید:

«ما سال‌ها است که اعلام کردیم قصد داریم به‌صورت مستقل باقی بمانیم و هیچ تصمیمی برای پیوستن به یک نهاد بزرگتر نداریم. ما همچنین به‌دنبال هیچ سرمایه‌گذار استراتژیکی نیستیم.»

در ادامه از کیسینسکی درباره احتمال خرید بخش عمده‌ی سهام CD Projekt توسط یک شرکت دیگر و تصاحب امتیاز این شرکت به‌صورت اجباری سؤال شده که او توضیح می‌دهد اساسنامه‌ی شرکت از آن‌ها دربرابر چنین اقداماتی محافظت می‌کند. وی در این‌باره می‌گوید: «مقررات مشخصی وجود دارند که مانع از تصرف شرکت برای اهداف رقابت‌آمیز می‌شوند.»

گزارش گروه تحقیقاتی DFC Intelligence در ماه ژانویه حاکی از آن است که موقعیت مشکل‌ساز و متزلزل CD Projekt بعد از انتشار بازی Cyberpunk 2077 باعث شده تا این شرکت لهستانی به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی خرید توسط دیگر شرکت‌ها مطرح شود. با‌این‌حال، این خود سی‌دی پراجکت بوده که در این مدت اقدام به خرید استودیوهای دیگر و گسترش تیم توسعه‌دهندگان خود کرده است. استودیوی The Molasses Flood، توسعه‌دهنده بازی Flame in the Flood و استودیوی Digital Scapes در ونکوور کانادا که حالا به اسم CD Projekt Red Vancouver تغییر نام داده است، از جمله‌ی این موارد بودند.

سایبرپانک و شرکت CD Projekt

کیسینسکی در ادامه‌ی گفتگوی خود با روزنامه Rzeczpospolita می‌گوید: «ما به منظور اطلاع‌رسانی از تصمیمات استراتژیک شرکت، فعالیت‌های بیشتری را در حوزه‌ی ادغام و تصاحب دیگر شرکت‌ها را به اطلاع کاربران رساندیم که شامل دو توافق صورت گرفته در ماه‌های اخیر می‌شوند.»

«ما احتمال انجام معاملات بیشتر در آینده را رد نمی‌کنیم. هدف ما از این خریدها، تقویت تیم توسعه‌دهندگان و به‌دست آوردن حمایت و کمک‌های بیشتر در پیشبرد استراتژی شرکت است. در این نوع سرمایه‌گذاری، ما بیشتر به تجربه و شایستگی افراد علاقه‌مندیم و برای اینکه تیم‌ها با فرهنگ و تفکرات گروه ما تطابق داشته باشند اهمیت زیادی قائل هستیم.»

کیسینسکی در ادامه اعلام کرده که طی سال ۲۰۲۲ ساخت بازی AAA جدید ویچر و بازی AAA جدید سایبرپانک را شروع خواهد کرد. وی در اینباره می‌گوید: «ما فعلا متمرکز روی دو مجموعه‌ی ویچر و سایبرپانک هستیم. هر دو آن‌ها پتانسیل عظیمی دارند. پس یکی از اهداف استراتژیک ما این است که همزمان روی پروژه‌های AAA متعلق به مجموعه‌های خود کار کنیم. انتظار داریم که این اتفاق در سال آینده رخ بدهد.»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میام بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده