نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶

جدایی سرپرست طراحی دایس از استودیو پس از عرضه Battlefield 2042

فوزی مسمار، سرپرست طراحی استودیو بازی‌سازی دایس، پیشنهاد همکاری با شرکت دیگری را دریافت کرد که نتوانست آن را رد کند.

بازی Battlefield 2042 اوایل ماه جاری در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفت و اکنون در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که سرپرست طراحی دایس، جدایی خود از این استودیو را اعلام کرده است. بنابر گزارش رسانه‌ی VGC، فوزی مسمار قصد ترک استودیو DICE پس از عرضه‌ی بتلفیلد 2042 را داشته است. او در سال ۲۰۱۹ میلادی به جایگاه بسیار بالای خود در شرکت DICE رسید و ماه‌ها روی هر دو مجموعه‌ی Battlefield و Star Wars: Battlefront کار کرد.

سرپرست طراحی دایس پیشنهادی از یک شرکت دیگر داشته است که نتوانسته آن را رد کند.

فوزی مسمار در ایمیلی خطاب به کارکنان استودیوی دایس نوشت: «فعالیت در بهترین تیم طراحی در این کهکشان بسیار مایه‌ی افتخارم بود. طراحی‌های بی‌نظیر شما هر روز مدام به من الهام می‌بخشید. ممنونم که به من ایمان داشتید؛ امیدوارم که ناامیدتان نکرده باشم». سرپرست طراحی سابق استودیوی DICE گفت که پیشنهاد همکاری با شرکت دیگری را دریافت کرده است و نمی‌توانست آن را رد کند. ظاهرا کارفرمای جدید به اندازه‌ی کافی مهربان بوده است که تا پس از انتشار بازی Battlefield 2042 برای همکاری با فوزی مسمار صبر کند. او در این‌باره توضیح داد: «برای من اهمیت زیادی داشت که در چنین نقطه‌ی عطفی از توسعه‌ی بتلفیلد ۲۰۴۲ کنار تیم باشم».

سربازان در بازی Battlefield 2042

انتخاب یک سرپرست طراحی جایگزین موردی است که فوزی مسمار و اسکار گابریلسون، مدیر استودیوی دایس از مدت‌ها پیش درباره‌ی آن بحث می‌کنند و هر کسی که این سمت را بپذیرد، در آینده معرفی خواهد شد. بااین‌وجود آن‌ها می‌خواستند که خبر جدایی سرپرست طراحی دایس را با تأخیر اعلام کنند تا تیم توسعه روی عرضه‌ی بازی Battlefield 2042 تمرکز داشته باشد. فوزی مسمار نیازی به ترک استکهلم، سوئد نخواهد داشت و در همین شهر مشغول فعالیت برای شرکت دیگری می‌شود. الکترونیک آرتز نیز خروج فوزی مسمار از دایس را تایید کرد و در گفت‌وگو با رسانه‌ی VGC گفت: «فوزی مسمار در پایان هفته استودیوی DICE را ترک می‌کند. ما در شغل آتی، برای او آرزوی بهترین‌ها را داریم».

باتوجه‌به اینکه بازی Battlefield 2042 با نقدهای منفی زیادی در پلتفرم استیم مواجه شد، استودیوی دایس وعده‌ی به‌روزرسانی‌ها و تغییرات زیادی را به طرفداران داده است که در آینده‌ی نزدیک از راه می‌رسند. بازیکن‌ها از باگ‌های متعدد و نبود ویژگی‌های قدیمی مجموعه گله داشتند که امیدواریم سازندگان در آپدیت‌های بعدی به آن‌ها توجه کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

بازی Battlefield 2042 درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر قابل تجربه است. این بازی تیراندازی اول-شخص به‌واسطه‌ی جلوه‌های بصری چشم‌نواز، ایده‌ی جالب حالت پورتال، طراحی بسیار خوب نقشه‌های بازی و اعمال تغییرات مثبت در گیم‌پلی، توانست نمره‌ی ۷ از ۱۰ را در بررسی زومجی دریافت کند. بااین‌حال بازی Battlefield 2042 از مشکلاتی نظیر هوش مصنوعی نامناسب بات‌ها در هازاردزون، محتویات بسیار کم All-out Warfare و در رأس همه‌ی آن‌ها باگ‌های آزاردهنده رنج می‌برد که به تجربه‌ی کلی اثر ضربه می‌زدند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده