نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷

احتمال توسعه بازی ارباب حلقه‌ها توسط استودیو وتا

بازیکن‌ها می‌توانند منتظر یک بازی جدید از استودیو سازنده‌ی جلوه های ویژه ارباب حلقه ها باشند که براساس یک مجموعه‌ی برجسته جهانی ساخته می‌شود.

وتا ورکشاپ، استودیوی سازنده‌ی جلوه‌های ویژه‌ی سه‌گانه‌ی Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها)، فیلم Avatar (اواتار) و فیلم Shang-Chi (شانگ-چی) به‌تازگی فاش کرد که بخش گیمینگ این تیم مشغول توسعه‌ی بازی جدید براساس «یکی از مجموعه‌های بزرگ در جهان» است. بنابر جدیدترین اخبار بازی اخیرا یک آگهی شغلی برای سِمت تهیه‌کننده در بخش گیمینگ Weta Workshop در اینترنت رویت شده است. طبق متن این آگهی، استودیو وتا درحال‌حاضر روی توسعه‌ی یک بازی جدید کار می‌کند که براساس «یک مجموعه‌ی بسیار غنی و الهام‌بخش» ساخته می‌شود.

در آگهی شغلی استودیوی وتا آمده است: «ما به‌دنبال تهیه‌کننده‌ای هستیم که ما را در مسیر توسعه‌ی بازی‌های پیش‌گام یاری کند. بازی بعدی ما برای کامپیوتر براساس یک مجموعه‌ی بسیار غنی و الهام‌بخش ساخته می‌شود که طرفداران و بازیکن‌های سراسر دنیا را غرق در شوق و لذت خواهد کرد. جالب به نظر می‌رسه؟». این کار برای ساکنان شهر ولینگتون واقع در نیوزیلند است؛ جایی‌که استودیوی وتا در سال ۲۰۱۲ در آن‌جا تأسیس شد. باوجود اینکه در آگهی شغلی تنها به نسخه‌ی کامپیوتر اشاره شده است، اما تهیه‌کننده‌ی انتخابی در توسعه‌ی نسخه‌ی PC و کنسولی بازی آتی به وتا کمک می‌کند؛ پروژه‌ای که براساس یک آی‌پی برجسته‌ی جهانی ساخته می‌شود و برای آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

استودیو وتا هنوز به‌شکل رسمی از این پروژه رونمایی نکرده است و فعلا فقط همین اطلاعات را به‌لطف آگهی شغلی در اختیار داریم. آیا این پروژه می‌تواند یک بازی از مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها باشد؟ اصلا بعید نیست. با درنظرگرفتن اینکه شرکت آمازون مشغول تولید سریال Lord of the Rings با خرج بسیار زیاد برای شبکه‌ی پرایم ویدئو است، تولید یک نوع بازی مرتبط با آن اصلا دور از ذهن نخواهد بود.

درست دو هفته پیش، شرکت Unity با پرداخت مبلغ چشم‌گیر ۱.۶ میلیارد دلار، وتا دیجیتال یعنی همین استودیوی تولید جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری متعلق به پیتر جکسون را خریداری کرد. باید منتظر ماند و دید که آیا تبدیل شدن Weta به بخشی از خانواده‌ی یونیتی باعث می‌شود که شاهد فعالیت‌های بیشتر اعضای استودیو در زمینه‌ی توسعه‌ی بازی‌ها در آینده باشیم یا خیر.


منبع VG24/7
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده