نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۲

توضیحات سازنده هیلو اینفینیت درباره تاخیر حالت کوآپ بخش داستانی

جوزف استیتن از استودیو 343Indutries از ایجاد تأخیر در زمان عرضه‌ی حالت Co-op کمپین بازی Halo Infinite دفاع کرد.

سازنده‌ی هیلو اینفینیت به دفاع از تصمیم استودیو 343Indutries برای به تعویق انداختن عرضه‌ی حالت کو-آپ بخش داستانی پرداخت. اکنون بیشتر از یک هفته از عرضه‌ی رایگان بخش چندنفره‌ی بازی Halo Infinite می‌گذرد و کمپین تک‌نفره‌ی آن حدودا دو هفته‌ی دیگر از راه می‌رسد.

بااین‌حال در زمان انتشار هیلو اینفینیت امکان دسترسی به بخش‌های co-op و Forge وجود ندارد؛ دو حالتی که از مهم‌ترین بخش‌های تجربه‌ی سری بازی Halo بوده‌اند. به‌تازگی تایید شد کوآپ کمپین بازی تا ماه می ۲۰۲۲ تأخیر خورده است و حالت Forge زودتر از ماه اوت/آگست ۲۰۲۲ منتشر نخواهد شد. برخی از طرفدارها در واکنش به تصمیمات استودیو 343Indutries برای تاخیرهای طولانی این دو بخش، اظهار ناامیدی کردند؛ مخصوصا به خاطر چندین و چند ماه در دسترس نبودن حالت کو-آپ بخش داستانی.

کاراکترهای بخش چندنفره Halo Infinite

حالا جوزف استیتن از استودیو 343Industries مایکروسافت در مصاحبه با وبسایت IGN راجع به علت تأخیر زمان عرضه‌ی حالت co-op صحبت کرده است. استیتن توضیح داد که تصمیم‌گیری برای به تعویق انداختن زمان عرضه‌ی کو-آپ کمپین، بسیار سخت و در عین حال ضروری بود:

«درسته که من روی Halo کار می‌کنم، اما هنوز هم یکی از طرفداران Halo هستم. می‌دانم که کوآپ کمپین، از مهم‌ترین جنبه‌های تجربه‌ی این بازی محسوب می‌شود. تجربه‌ی بازی‌های Halo به همراه دوستان است که به‌عنوان هیلو بازی کردن شناخته می‌شود؛ چه در بخش چندنفره و چه در کمپین داستانی. لذا از میان تمام تصمیماتی که تاکنون گرفتیم، این سخت‌ترین مورد بوده است. به تعویق انداختن زمان عرضه‌ی بخش co-op بسیار بسیار سخت بود.

اما این تصمیم نشان‌دهنده‌ی میزان تعهد استودیو به ارائه‌ی تجربه‌های کاملا آماده به بازیکنان است؛ حتی در شرایط چالش‌برانگیز و ناراحت‌کننده. [ما می‌خواهیم] فقط تجربیات باکیفیت را عرضه کنیم. انجام این کار برای هر مجموعه‌ای اهمیت دارد. اما برای مجموعه‌ای مانند Halo که بیشتر از ۲۰ سال از عرضه‌ی اولین نسخه‌ی آن می‌گذرد، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

اگر متعهد به ارائه‌ی تجربه‌ی عالی و راضی کردن مشتری‌ها با عرضه‌ی هر محتوای جدید نباشیم، به نظر من کار را به درستی انجام نمی‌دهیم. حقیقت ساده این است که کوآپ بازی آماده نبود و ما تصمیم گرفتیم اول روی بخش‌های دیگری از هیلو اینفینیت تمرکز کنیم».

حالت چند نفره بازی Halo Infinite

یکی از این اولویت‌هایی که مدیر ارشد 343Industries به آن اشاره می‌کند، اطمینان پیدا کردن سازندگان از اجرای مناسب هیلو اینفینیت روی تمام پلتفرم‌های مقصد بود. استیتن در ادامه اضافه می‌کند: «این موضوع از عرضه‌ی حالت Co-Op بازی مهم‌تر بود. تصمیم سختی است. اما فکر می‌کنم اگر شما هم از زاویه‌ی دید مصرف‌کننده به این دو انتخاب (عرضه‌ی بدون تأخیر کوآپ بخش داستانی یا مطمئن شدن از اجرای مناسب بازی روی همه‌ی پلتفرم‌ها) نگاه کنید، واضح است که باید به انتخاب کدام گزینه بپردازید؛ حتی اگر تصمیم دردناکی باشد».

عدم وجود کوآپ و Forge در بازی تا ماه‌ها پس از عرضه، قطعا ناامیدکننده است. اما قطعا مهم‌تر این است که هیلو اینفینیت به وضعیت بازی Cyberpunk 2077 در زمان انتشار دچار نشود. سایبرپانک 2077 به‌عنوان یک محصول مورد انتظار و پرسروصدا، نشان‌دهنده‌ی اتفاقات بسیار بدی بود که در صورت عدم اطمینان توسعه‌دهندگان از اجرای درست بازی روی همه‌ی پلتفرم‌ها رخ می‌دهند. شاید خیلی‌ها از تصمیم 343Industries برای اولویت‌بندی کارهای خود خوشحال نباشند، ولی این تصمیم درنهایت به نفع جامعه‌ی کاربران است و از آسیب‌های زیادی پیشگیری می‌کند.

بخش تک‌نفره‌ی بازی Halo Infinite در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای ایکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس سری اس | ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس کلود گیمینگ منتشر خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده