// سه شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳

پیوستن نینتندو به سونی و مایکروسافت در انتقاد از اکتیویژن بلیزارد

پس از جیم رایان و فیل اسپنسر، حالا نوبت به داگ بوزر از نینتندو رسیده است که بگوید وضعیت اکتیویژن بلیزارد را نگران‌کننده می‌داند.

در تاریخ ۱۷ نوامبر شاهد انتقاد جیم رایان، رئيس پلی استیشن سونی از اکتیویژن بلیزارد بودیم و در تاریخ ۱۸ نوامبر، فیل اسپنسر به‌عنوان رئيس ایکس باکس مایکروسافت این کار را انجام داد. حالا در تاریخ ۲۳ نوامبر (۲ آذر) نوبت به داگ بوزر (Doug Bowser)، رئیس نینتندو آمریکا رسیده است تا به گزارش‌های نگران‌کننده و غم‌انگیز منتشرشده واکنش نشان بدهد؛ گزارش‌هایی که براساس آن‌ها، انواع‌واقسام رفتارهای غلط سال‌ها در استودیوهای مختلف اکتیویژن و بلیزارد رواج داشته‌اند.

دیگر نیازی به بازگویی جزئیات ترسناک اتهامات بسیار جدی واردشده به اکتیویژن بلیزارد و مدیرعامل ثروتمند آن یعنی بابی کوتیک نیست. براساس گزارش جدید رسانه Fanbyte، داگ بوزر خطاب به تیم خود در نینتندو نوشت که ادعاهای مطرح‌شده علیه شرکت Activision Blizzard، ناراحت‌کننده و نگران‌کننده هستند: «همراه‌با همه‌ی شما، من جدیدترین گزارش‌ها راجع به اکتیویژن بلیزارد و جریان داشتن رفتارهای سمی و آزار و اذیت جنسی در این شرکت را دنبال کردم. این رفتارها دقیقا در خلاف جهت ارزش‌های محترم برای من حرکت می‌کنند؛ همین‌طور در خلاف جهت باورها، ارزش‌ها و سیاست‌های نینتندو».

داگ بوزر، رئیس نینتندو آمریکا روی بک گراند آبی کنار لوگو شرکت Nintendo

او گفت که نینتندو به‌دنبال فراهم کردن یک محیط کاری پذیرایی‌کننده از انسان‌های مختلف است و انتظار دارد که شرکت‌های دیگر صنعت بازی‌سازی نیز همین کار را انجام بدهند. بوزر توضیح داد که در رابطه با شرایط فعلی با اکتیویژن بلیزارد ارتباط برقرار کرد و شرکت Nintendo در واکنش به گزارش‌ها، کارهایی انجام داده است. همچنین ظاهرا شرکت ژاپنی به بررسی واکنش‌های احتمالی دیگر خود به وضعیت اکتیویژن بلیزارد می‌پردازد.

نینتندو به‌عنوان یک عضو ESA (اتحادیه‌ی سرگرمی‌های نرم‌افزاری که یکی از وظایف آن، برگزاری سالانه‌ی E3 است) طی روزهای اخیر مشغول برقراری ارتباط جدی با این نهاد برای محکم کردن مخالفت جدی خود با «وجود آزار و اذیت و سواستفاده در محیط کار» بود. فراموش نکنید که اکتیویژن بلیزارد هم مثل بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ دیگر جهان بازی‌های ویدیویی، از مدت‌ها قبل به عضویت ESA درآمد.

بوزر به‌عنوان نماینده‌ی نینتندو در پایان نوشت: «هر شرکتی در صنعت [بازی‌سازی] باید فضایی را به وجود بیاورد که در آن انسان‌های مختلف با برخوردها و احترام‌های برابر روبه‌رو می‌شوند؛ فضایی که همه‌ی اعضای آن بفهمند که اگر با انسان‌های مختلف رفتار یکسان نداشته باشند، باید انتظار عواقب کارهای خود را بکشند». لازم به ذکر است که باتوجه‌به کارهای پلید و غیراخلاقی انجام‌شده در اکتیویژن بلیزارد، منظور بوزر این است که تبعیض‌های جنسی و نژادی به هیچ عنوان جایی در صنعت بازی‌سازی ندارند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده