// دوشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۷

بابی کوتیک، رئیس اکتیویژن بلیزارد ممکن است استعفا دهد

بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد اخیرا در جلسه‌ای داخلی گفته است اگر به‌سرعت نتواند اوضاع را در شرکت بهبود دهد، احتمال دارد استعفا دهد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، روزنامه‌ی وال استریت ژورنال گزارش تازه‌ای را به نقل از منابع نزدیک به بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که کوتیک روز جمعه با مدیران ارشد اکتیویژن بلیزارد جلسه‌ داشت و در آن می‌گوید اگر نتواند مشکلات مربوط‌به تبعیض و آزارواذیت در شرکت را «به‌سرعت» حل کند، ممکن است از مقامش کناره بگیرد.

وال استریت ژورنال اخیرا گزارش دیگری با استناد به اسناد داخلی و افراد آشنا به مسئله، منتشر کرد که در آن ادعا شده بود کوتیک در این سال‌ها از موارد تبعیض و آزارواذیت غیراخلاقی در اکتیویژن بلیزارد با خبر بوده است؛ ولی نه‌تنها این موارد را با هیئت‌مدیره‌ی شرکت درمیان نگذاشته بود، بلکه برای بهبود اوضاع هیچ‌کاری نکرد. گزارش اخیرا این روزنامه باعث شد که فشار بر اکتیویژن بلیزارد افزایش یابد و کارمندان آن‌ها و رسانه‌ها از مدیران شرکت خواستند هرچه زودتر به اتهامات مطرح‌شده پاسخ دهند و برای بهبود شرایط کاری کنند.

کوتیک به این گزارش وال‌استریت ژورنال واکنشی نشان داد که مطلوب کارمندان اکتیویژن بلیزارد نبود. او گفت این گزارش «نادرست و گمراه‌کننده» است. باوجود انکار کوتیک، بیش از ۱۳۰۰ نفر از کارکنان و سهام‌داران ناراضی که خواستار تغییری بنیادی در مدیریت این شرکت بزرگ بازی‌سازی هستند، دادخواستی امضا کرده‌ و خواستار استعفای کوتیک شده‌اند.

 بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد

از طرفی تعدادی از افراد مهم و شناخته‌شده در صنعت بازی نیز به شرایط موجود در اکتیویژن بلیزارد و محیط کاری سمی آن اعتراض و انتقاد کردند. برای مثال جیم رایان، مدیر ارشد اجرایی پلی استیشن نسبت به واکنشی که مدیریت اکتیویژن بلیزارد به اتهامات مطرح‌شده در گزارش وال‌‌استریت ژورنال نشان داد، انتقاد کرد. رایان طی ایمیلی به کارمندان پلی استیشن گفت مدیران سونی از اینکه اکتیویژن «به اندازه‌ی کافی تلاش نکرده است این فرهنگِ پر از تبعیض و آزارواذیت را ریشه‌کن کند، عمیقا مایوس و حتی حیرت‌زده شده‌اند.»

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس نیز اظهارات مشابه‌ای را بیان کرده است. او پس از انتشار گزارش مذکور، به تیم ایکس باکس گفت که «مایکروسافت جنبه‌های مختلف رابطه‌ی خود را با اکتیویژن بلیزارد بازبینی می‌کند و تغییراتی پیشگیرانه را در این رابطه اعمال خواهد کرد.»

گزارش هفته‌ی پیش وال‌استریت ژورنال در راستای همان اتهاماتی است که ایالت کالیفرنیا چند ماه پیش علیه اکتیویژن بلیزارد مطرح کرده بود. کالیفرنیا به‌صورت رسمی از اکتیویژن بلیزارد شکایت و ادعا کرد که محیط کاری این شرکت به‌شدت سمی است و درواقع دچار نوعی فرهنگ باندبازی، قلدری و انتقام‌گیری شده است و کارمندان این شرکت با انواع‌و‌اقسام تبعیض‌ها و موارد آزارواذیت روبه‌رو هستند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی احتمال استعفای بابی کوتیک چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده