نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵

توسعه‌ی نسخه جدید و سه بعدی بازی پلتفرمر Yooka-Laylee

استودیوی پلی‌تونیک، سازنده بازی Yooka-Laylee اعلام کرد که با عقد قرارداد همکاری با شرکت چینی تنسنت، نسخه‌ی جدیدی از این بازی پلتفرمر را در دست ساخت دارد.

به‌تازگی اعلام شد که شرکت چینی Tencent اکثر سهام استودیوی Playtonic، توسعه‌دهنده مجموعه بازی‌های Yooka-Laylee را خریداری کرده و این تیم مستقل انگلیسی را به زیرمجموعه خود اضافه کرده است. بنابراین مطابق انتظار بودجه‌ی جدیدی به این شرکت تزریق شده که به توسعه‌ی پروژه‌های بیشتر منجر خواهد شد. استودیوی پلی‌تونیک تاکنون گسترش این شرکت به سه تیم بازی‌سازی را تأیید کرده است.

گوین پرایس، مدیرعامل پلی‌تونیک گیمز در مصاحبه‌ی اخیر خود با نشریه گیم‌اینداستری درباره برنامه‌های پیش روی این شرکت صحبت کرده و از هدف‌گذاری این تیم برای دو برابر کردن اندازه‌ی شرکت تا گسترش به سه تیم توسعه‌دهنده و ساخت یک نسخه‌ی سه‌بعدی و جدید از بازی‌های یوکا لیلی گفته است. این بازی به‌عنوان دنباله مستقیم بازی Yooka-Laylee در سال ۲۰۱۷ ساخته می‌شود. بازی Yooka-Laylee and the Impossible Lair محصول سال ۲۰۱۹ نیز یک بازی پلتفرمر ساید اسکرولینگ و دو بعدی بود.

گیم پلی بازی Yooka-Laylee

Playtonic در اوایل سال ۲۰۲۱ از رونمایی بازی جدید خود در آینده‌ی نزدیک گفته بود و در آن زمان تأیید کرد که بازی‌های متعددی از سری Yooka-Laylee در دست ساخت است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که توافق با تنسنت به‌طور ویژه روی گسترش آی‌پی Yooka-Laylee تمرکز دارد. پرایس در بخشی از گفتگوی خود در اینباره می‌گوید:

«ما همیشه ارتباط خوبی با تنسنت داشتیم و قبلاً درباره آینده‌ی بازی‌های پلتفرمر سه‌بعدی و برنامه‌های پیش روی خود با آن‌ها صحبت کرده بودیم. من در آن زمان به اهداف پلی‌تونیک برای گسترش تیم بازیسازان خود اشاره کرده بودم که آن‌ها به ما توصیه کردند هیچ کار عجولانه‌ای انجام ندهیم. چراکه آن‌ها واقعاً از این ارتباط رضایت دارند و می‌خواهند درباره نحوه دخیل بودن تنسنت در این اهداف صحبت کنند.»

«در ابتدا از علاقه‌ی آن‌ها به همکاری با ما تعجب کردم، اما بعداً معلوم شد که آن‌ها دپارتمانی از سبک‌های مختلف بازی‌سازی را در سازمان خود دارند که پلتفرمر سه‌بعدی هم یکی از آن‌ها است. بنابراین مجبور شدیم تا برنامه‌ی محتوای آینده‌ی خود را کمی رسمی‌تر کنیم و می‌خواستیم که یک هدف امیدوار کننده داشته باشیم. درنهایت این هدف، ارائه‌ی آی‌پی Yooka-Laylee در محصولات ویژه‌ی کودکان در یک فست فود بزرگ زنجیره‌ای تعیین شد.»

«آن‌ها به استودیوی ما و کارهایی که قبلاً انجام داده بودیم علاقه داشتند و فکر می‌کردند که می‌توانند به ما برای دستیابی به این هدف کمک کنند. لذا قضیه از اینجا ادامه پیدا کرد و طبیعی است که هر کسی خواستار چنین کاری باشد. بنابراین ما کار را به وکلای حقوقی سپردیم و منتظر نهایی شدن این قرارداد ماندیم.»

محیط بازی Yooka-Laylee

پرایس در ادامه اظهار داشت که پلی‌تونیک می‌تواند به مرکز جدیدی منتقل شده و دفاتر بیشتری را باز کند. حتی امکان خرید و تصاحب دیگر تیم‌های بازی‌سازی هم برای گسترش این شرکت در نظر گرفته شده است.

هنوز مشخص نیست که معرفی بازی جدید Yooka-Laylee چقدر طول می‌کشد، اما واضح است که برنامه‌های بزرگی برای این مجموعه وجود دارد. گیم‌پلی بازی‌های یوکا لیلی از زاویه دید سوم شخص و شبیه به بازی‌های Banjo-Kazooie و Chameleon Twist است که بازیکنان در آن هدایت دو شخصیت بازی را برعهده دارند تا آیتم‌های مشخصی را جمع آوری کرده و در راه شکست دشمنان خود، پازل‌های سرگرم کننده‌ای را تکمیل کنند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده