// شنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۱

انتقاد فیل اسپنسر از اکتیویژن بلیزارد با افزایش اتهامات واردشده به شرکت

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس شرکت مایکروسافت گفت که عمیقا با خواندن گزارش‌های جدید مربوط‌به اکتیویژن بلیزارد اذیت شده است.

براساس چند گزارش بسیار تلخ و شکایاتی جدی که مراحل قانونی خود را طی می‌کنند، استودیوهای اکتیویژن و بلیزارد طی سال‌ها پرشده از رفتارهای کثیف و غیراخلاقی بوده‌اند. فیل اسپنسر در مقام رئیس اصلی ایکس باکس نیز به جدیدترین گزارش وال استریت ژورنال واکنش نشان داد و از اکتیویژن بلیزارد انتقاد کرد. او به تیم خود گفت که مایکروسافت مشغول ارزیابی مجدد تمام ابعاد ارتباط خود با اکتیویژن بلیزارد است و این رابطه‌ی کاری را دوباره تنظیم می‌کند. وی خطاب به تیم خود نوشت: «من به خاطر اتفاقات وحشتناک رخ‌داده در اکتیویژن بلیزارد و کارهای این شرکت، ناراحت هستم و شدیدا به هم ریختم».

وی گفت که به امنیت محیط کاری ایکس باکس از همه نظر اهمیت می‌دهد و تیم او نیز باید مدام در این مسیر به سمت جلو قدم بردارد تا پیشرفت کند. جالب این‌جا است که تقریبا ۲۴ ساعت قبل از انتشار صحبت‌های فیل اسپنسر، جیم رایان، رئيس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی هم به‌عنوان نماینده‌ی اصلی پلی استیشن به انتقاد جدی از اکتیویژن بلیزارد پرداخت. او گفت که واقعا پس از از خواندن گزارش جدید وال استریت ژورنال مایوس و شوک شده است. رایان توضیح داد: «اکتیویژن کارهای لازم برای ازبین‌بردن تبعیض و آزار و اذیت ریشه‌دار شرکت خود را انجام نداده است».

خودکشی یک کارمند به‌خاطر پخش شدن تصویر بدن او بین مدیرهای شرکت، چند پرونده‌ی تعرض به کارمند زن در استودیوهای Treyarch و Sledgehammer، تبعیض‌های جنسی و نژادی فراوان در بخش به بخش بلیزارد، انواع‌واقسام آزار و اذیت‌های جنسی و تهدید شدن دستیار زن به قتل توسط خود مدیرعامل در فایل صوتی پیداشده، تنها برخی از اعمال غیر قابل قبول و وحشتناکی هستند که مطابق گزارش‌ها در کارنامه‌ی اخلاقی سیاه اکتیویژن بلیزارد به چشم می‌خورند. بیشتر از ۱۳۰۰ کارمند شرکت درخواست اخراج بابی کوتیک را امضا کرده‌اند؛ مدیرعاملی که براساس گزارش جدید از اکثر رفتارهای پلید جریان‌یافته در شرکت خبر داشت و حتی جلوی اخراج یک متجاوز را گرفت.

بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی Activision Blizzard / اکتیویژن بلیزارد

(بابی کوتیک، سهام‌دار و مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد)

به‌گفته‌ی دنیل احمد، بین افراد حاضر در هیئت مدیره‌ی اکتیویژن بلیزارد، بابی کوتیک بیشتر از همه سهام دارد. او از قدرت بسیار زیادی برخوردار است و همچنان بسیاری از کارمندها جرئت صحبت علیه او را ندارند و بزرگ‌ترین سهام‌دارهای اکتیویژن بلیزارد، واکنشی به اتفاقات اخیر نشان نداده‌اند. این وسط کمتر کسی انتظار داشت که هم جیم رایان و هم فیل اسپنسر به اکتیویژن بلیزارد واکنشی جدی نشان بدهند. حتی ظاهرا برخی از تبلیغات بازی Call Of Duty: Vanguard پس از انتشار صحبت‌های رایان از سایت پلی استیشن حذف شدند.

اکتیویژن بلیزارد در واکنش رسمی به صحبت‌های رؤسای ایکس باکس مایکروسافت و پلی استیشن سونی نوشت: «ما به تمام بازخوردهای همکارهای با ارزش خود احترام می‌گذاریم و بیشتر در این رابطه با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم. با جزئيات فراوان گفته‌ایم که چه تغییراتی را طی هفته‌های اخیر در شرکت پیاده کرده‌ایم و به انجام این کار ادامه خواهیم داد. ما متعهد هستیم که اطمینان پیدا کنم که فضا و فرهنگ کاری امنی را در شرکت داریم تا افراد مختلف به خوبی در دل آن قرار بگیرند. ما می‌دانیم که تغییر زمان می‌برد. اما تا زمانی‌که بهترین محیط کاری را برای تیم خود به ارمغان بیاوریم، متوقف نمی‌شویم».


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده