// شنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۸

الکترونیک آرتز اجازه ساخت بازی Star Wars: Battlefront 3 را نداده است

تام هندرسون می‌گوید DICE می‌خواست Star Wars: Battlefront 3 را بسازد، اما EA با ساخت این بازی مخالفت کرده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، تام هندرسون، اینسایدر شناخته‌شده می‌گوید استودیوی DICE ایده‌ی ساخت Star Wars: Battlefront 3 را با EA مطرح کرده بود، اما الکترونیک آرتز آن را رد کرد. او ادعا می‌کند دلیل رد شدن آن هزینه‌های زیادی است که EA باید برای استفاده از لایسنس جنگ ستارگان بپردازد. هندرسون از یکی از اعضای دایس که نامش فاش نشده است، نقل قول می‌کند: «EA ساختش را تایید نکرد، برای اینکه بازی‌های استار وارز بتل‌فرانت باید ۲۰ درصد بیشتر از سایر بازی‌های EA بفروشند تا درآمد مشابه‌ای را نصیب این شرکت کنند.»

هندرسون اشاره می‌کند که تعدادی از اعضای کلیدی تیم Star Wars: Battlefront اخیرا دایس را ترک کردند؛ از جمله دنیس بِرَنوال، کارگردان خلاق Star Wars: Battlefront 2، کریستین یوهانسی، طراح هسته‌ی گیم‌پلی و گیوم امراز، طراح ارشد قهرمانان بازی. استار وارز بتل‌فرانت 2 در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ به‌دست بازیکنان رسید و در بدو انتشار مورد انتقاد گسترده‌ای قرار گرفت که دلیلش تاکید زیاد بازی روی پرداخت پول برای لوت باکس‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای بود.

سفینه فضایی در بازی Star Wars: Battlefront 2

موج اعتراض بازیکنان و رسانه‌ها باعث شد که EA سریعا این موارد را از بتل‌فرانت 2 حذف کند و از آن به بعد تمرکز خود را روی انتشار منظم محتوای جدید برای بازی بگذارد که این حرکت آن‌ها مورد استقبال گیمرها قرار گرفت. لوکاس‌فیلم در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد قراردادش با EA برای ساخت بازی‌های جنگ ستارگان به‌زودی پایان می‌یابد، چون لوکاس‌فیلم برای ساخت یک بازی جدید جهان‌باز با یوبیسافت قرارداد تازه‌ای را امضا کرده است.

البته EA به این حرف لوکاس‌فیلم این‌گونه واکنش نشان داد: «همکاری بلندمدت ما با لوکاس‌فیلم قرار است برای سال‌های آینده ادامه داشته باشد.» حتی اندرو ویلسون، مدیر ارشد اجرایی EA در فوریه‌ی گذشته و در جریان جلسه‌ی ارائه گزارش مالی این شرکت گفت EA همچنان به سرمایه‌گذاری روی بازی‌های قدیمی و جدید جنگ ستارگان ادامه می‌دهد. ویلسون در این خصوص اظهار کرد:

«اگر به سابقه‌ی ما در ساخت بازی‌های استار وارز نگاه کنید، متوجه می‌شوید که ما رابطه‌ی بسیار موفق و پرسودی با لوکاس‌آرتز و لوکاس‌فیلم که بخشی از دیزنی است، داشته‌ایم. ما بخش‌های مهمی از دنیای جنگ ستارگان را شکل داده‌ایم (منظور بازی‌های زیاد و متنوعی است که EA از این آی‌پی ساخته است) و به همین خاطر می‌توانید انتظار داشته باشید که ما همچنان به سرمایه‌گذاری روی مجموعه بازی‌های فعلی و آینده‌ی Star Wars در پلتفرم‌های مختلف ادامه دهیم.»

نمایی از بازی استاروارز جدای فالن اوردر الکترونیک آرتز با نمایش لایت سیبر ها

گفته می‌شود که EA و دایس در حال حاضر تمرکز خود را به‌جای دنباله‌ی Star Wars: Battlefront، روی ساخت نسخه‌ی بعدی مجموعه‌ی Battlefield گذاشته‌اند که هندرسون می‌گوید ممکن است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود. همچنین استودیوی Motive، سازنده‌ی بازی Star Wars: Squadrons گفته در حال کار روی یک بازی اکشن جدید از مجموعه‌ی جنگ ستارگان است. EA نیز سال گذشته اشاره کرده بود که استودیوی Respawn مشغول توسعه‌ی دنباله‌ی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order است که قسمت اول آن در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

بیش از ۱۰ میلیون نسخه از Fallen Order فروخته شد و عملکردی فراتر از انتظارات از خود به‌جای گذاشت. علاوه‌براین‌ها، EA به‌تازگی تایید کرده است که Legacy of the Sith، جدیدترین بسته‌ی الحاقی بازی Star Wars: The Old Republic در ماه دسامبر (آذر-دی) منتشر می‌شود. استودیوی فرانسوی Quantic Dream، سازنده‌ی آثاری چون Heavy Rain و Detroit: Become Human نیز در حال توسعه‌ی یک بازی جنگ ستارگان است که طبق شایعات، Eclipse نام دارد و وقایع‌اش در دوران High Republic و ۲۰۰ سال قبل از فیلم‌های جنگ ستارگان جریان خواهد داشت.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی تصمیم EA چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده