// شنبه, ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۰

EA مطمئن نیست که بخواهد نام بازی FIFA را حفظ کند

دیوید جکسون، مدیر برندینگ بازی‌های FIFA در EA می‌گوید مطمئن نیست که آن‌ها همچنان تمایلی به همکاری با فیفا و استفاده از نام این نهاد ورزشی تمایل داشته باشند.

دیوید جکسون، مدیر برندینگ EA در حوزه‌ی مجموعه بازی‌های FIFA اخیرا با نشریه‌ی فایننشال تایمز مصاحبه کرد و در آن اظهار داشت که رابطه‌ی الکترونیک آرتز با فدراسیون بین‌المللی فوتبال همچنان غیردوستانه است. البته به‌نظر می‌رسد این موضوع خیلی EA را ناراحت نمی‌کند و درواقع این شرکت آماده است که نام «فیفا» را کنار بگذارد و مجموعه‌ی شبیه‌سازی فوتبال خود را تحت برند دیگری منتشر کند. جکسون می‌گوید بازی‌های فیفا دارای بازیکنان زیادی در سراسر دنیا هستند و او معتقد است طرفداران به این زودی‌ها این مجموعه را ترک نمی‌کنند؛ به این معنی که موفقیت تجاری سری بازی فیفا به نام این مجموعه گره نخورده است.

او توضیح می‌دهد: «ما خیلی مطمئن نیستیم که بخواهیم همچنان با فیفا همکاری داشته باشیم و از نام آن‌ها در بازی‌‌های خود استفاده کنیم. بازی‌های فیفا دارای بازیکنان زیادی است و ما دلیلی نمی‌بینیم که تعداد طرفداران این بازی بخواهد در آینده‌ی نزدیک کم بشود». الکترونیک آرتز اخیرا نام تجاری EA Sports FC را در بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی به ثبت رساند. پس شاید از سال آینده شاهد ساخت بازی‌های فوتبالی شرکت EA با این اسم باشیم.

امباپه در نمایی از گیم پلی بازی FIFA 22

داستان دعوای این دو از این‌جا شروع شد که فیفا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال گفته بود تنها در صورتی قرارداد با شرکت EA را برای ۱۰ سال دیگر تمدید می‌کند و اجازه‌ی استفاده از اسم «فیفا» برای بازی‌های آینده‌ی این مجموعه را می‌دهد که این شرکت بازی‌سازی در مجموع ۲.۵ میلیارد دلار به آن‌ها بپردازد. این مبلغ بیشتر از دو برابر هزینه‌ای است که شرکت EA بار قبلی برای حفظ حق استفاده از این اسم پرداخت کرده بود و همین موضوع باعث ایجاد تنش بین فدراسیون بین‌المللی فوتبال و الکترونیک آرتز شد.

تازه این تمام این ماجرا نیست. نهاد فیفا شروط جدیدی برای EA تعیین کرده بود و از این شرکت می‌خواست روش‌های درآمدزایی از بازی‌های FIFA را محدود کند. طبق گزارش‌ها، الکترونیک آرتز می‌خواهد تورنومنت‌های ویدیو گیمی خود را بیش‌ازپیش گسترش بدهد و آن‌ها را بزرگ‌تر کند؛ تا مثلا وارد حوزه‌ی NFTها (توکن‌های غیرقابل‌معاوضه در دنیای رمزارز) نیز بشود. فدراسیون بین‌المللی فوتبال با کسب درآمد از این روش‌ها (یا حداقل بعضی از آن‌ها) موافق نبود و این موضوع نیز به محلی برای اختلاف بین EA و نهاد فیفا تبدیل شد.

درهرصورت، باید منتظر منتظر ماند و دید که جنگ لفظی بین EA و فیفا به کجا ختم می‌شود و آیا این دو بعد از ماه‌ها تنش بالاخره با همدیگر به توافق می‌رسند یا راه خود را از یکدیگر جدا می‌کنند. نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی دعوای بین الکترونیک آرتز و فدراسیون بین‌المللی فوتبال چیست؟ شما حق را به کدام طرف می‌دهید؟ آیا تغییر اسم بازی فوتبالی شرکت EA باعث می‌شود که نظر شما راجع به آن تغییر کند؟ دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده