// جمعه, ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۷

درخواست کارمندان اکتیویژن بلیزارد برای استعفا رئیس این شرکت

بیش از ۱۳۰۰ نفر از کارمندان ناراضی اکتیویژن بلیزارد با امضای یک دادخواست از بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی این شرکت می‌خواهند از مقامش استعفا دهد.

اکتیویژن بلیزارد از چند ماه گذشته درگیر پرونده‌های شکایتی بوده است که ایالت کالیفرنیا به‌دلیل محیط کاری سمی این شرکت، علیه آن‌ها تنظیم کرده بود. از طرفی روزنامه‌ی وال استریت ژورنال اخیرا مقاله‌ای چاپ کرد که می‌گفت بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد برای سال‌ها از موارد آزارواذیت غیراخلاقی در شرکت خبر داشته و هیچ کاری برای بهبود شرایط انجام نداده است. او حتی در یک مورد جلو اخراج یک مدیر خاطی را گرفت.

اکتیویژن بلیزارد نیز به شکایت ایالت کالیفرنیا و گزارش وال استریت ژورنال واکنشی نشان داد که مطلوب کارمندان شرکت نبود. به همین خاطر، گروهی از کارکنان ناراضی اکتیویژن بلیزارد که خود را «اتحاد کارمندان ABK» می‌نامند و به‌دنبال تغییر در این شرکت هستند، دیروز دادخواستی را امضا کردند و خواستار استعفای کوتیک شدند. تعداد افرادی که دیروز این دادخواست را امضا کرده بودند، ۷۰۰ نفر بود و امروز خبر رسید که این تعداد به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسیده است.

مجسمه در محل ساختمان اکتیویژن بلیزارد

در متن این دادخواست می‌خوانیم: «ما امضاکنندگان این دادخواست اعتقاد داریم که بابی کوتیک دیگر شایستگی ماندن در مقام رئیس اکتیویژن بلیزارد را ندارد. گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد او در بحث مدیریت شرکت، کارها و رفتارهایی از خود نشان داده است که با آن چیزی که ما از یک رهبر صادق انتظار داریم، در تضاد است. رفتارهای کوتیک حتی با اقداماتی که همکاران دیگر ما برای بهبود شرایط انجام داده‌اند، تضاد دارد.» کارمندان معترض همچنین از سهام‌داران اکتیویژن بلیزارد تقاضا دارند بدون اینکه کوتیک را در رای‌گیری شرکت دهند یا نظر او را بخواهند، رئیس بعدی این مجموعه را انتخاب کنند.

طبق آخرین گزارش سالیانه‌ی اکتیویژن بلیزارد که آخر سال ۲۰۲۰ منتشر شد، این شرکت بزرگ بازی‌سازی حدود ۹۵۰۰ کارمند ثابت دارد. این در حالی است که تعداد کارمندان پیمانی آن‌ها مشخص نیست و کسانی که دادخواست جدید را امضا کرده‌اند، از هر دو گروه کارکنان ثابت و پیمانی هستند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی درخواست کارمندان اکتیویژن بلیزارد برای استعفای بابی کوتیک چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


منبع Games Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده