// پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۸

تمایل فیل اسپنسر به اجرا اکثر بازی‌ های قدیمی روی پلتفرم‌های جدید

فیل اسپنسر دوست دارد صنعت بازی به سمتی حرکت کند که تقریبا تمام بازی‌های قدیمی روی پلتفرم‌های جدید اجرا شوند هر کسی بتواند هر بازی‌ای را بخرد و تجربه کند.

فیل اسپنسر اخیرا با وب‌سایت خبری Axios مصاحبه کرده است و در آن راجع‌به تمایلش به حفظ و نگه‌داری آثار قدیمی در صنعت بازی صحبت می‌کند. رئیس ایکس باکس می‌گوید امیدوار است صنعت بازی برای حفظ بازی‌های کلاسیک، به استفاده از تکنیک امولیشن (Emulation) روی بیاورد. منظور از امولیشن توانایی اجرای یک بازی به‌صورت شبیه‌سازی‌شده روی پلتفرمی غیر از پلتفرم اصلی آن بازی است؛ مثلا اجرا بازی‌های پلی استیشن 2 ازطریق نرم‌افزار امولاتور روی کامپیوتر.

اسپنسر درباره‌ی این تمایل خود توضیح می‌دهد: «امیدوارم در صنعت بازی روی توسعه‌ی نوعی امولیشن قانونی کار شود تا سخت‌افزارهای جدید بتوانند هر بازی‌ قدیمی را که مشکل خاصی ندارد، اجرا کنند. این یعنی هرکسی می‌تواند هر بازی‌ای را تجربه کند. به‌نظرم این می‌تواند هدف بزرگی باشد که صنعت بازی می‌تواند به سمتش حرکت کند و مثلا درنهایت به جایی برسیم که هرکسی قادر باشد هر بازی‌ای را [چه قدیمی چه جدید] بخرد و مالک آن شود و هروقت خواست به بازی کردن آن ادامه دهد.»

بازی‌های بکواردز کامپتیبل ایکس باکس

سونی، مایکروسافت و نینتندو، سه کنسول‌ساز بزرگ هریک به روش خاص خود بازی‌های قدیمی را در دسترس کاربران‌شان قرار می‌دهند. پلی استیشن 5 بازی‌های پلی استیشن 4 را ازطریق قابلیت Backwards Compatibility اجرا می‌کند. همچنین دارندگان کنسول جدید سونی ازطریق سرویس پلی استیشن ناو، به تعداد محدودی از آثار پلی‌ استیشن 3 و پلی استیشن 2‌ دسترسی دارند. این در حالی است که دارندگان نینتندو سوییچ با عضویت در سرویس اشتراکی نینتندو سوییچ آنلاین قادر هستند بازی‌های NES، سوپر نینتندو، نینتندو 64 و سگا جنسیس را تجربه کنند؛ گرچه این بازی‌ها را نمی‌توان به‌صورت جداگانه خریداری کرد و مالک دائمی آن‌ها شد.

از‌طرفی مایکروسافت را داریم که در چند سال گذشته، قابلیت بکواردز کامپتیبیلیتی کنسول‌های ایکس باکس را بسیار گسترش داده است. مثلا همین چند روز پیش، بیش از ۷۰ بازی قدیمی ازطریق این قابلیت به ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان راه پیدا کردند. از بین سه شرکت نام‌برده در بالا، این ایکس باکس است که می‌تواند نسخه‌های فیزیکی بازی‌های چند نسل قبل را روی کنسول‌های جدید اجرا کند. درکل می‌توان گفت مایکروسافت بیشتر از دو شرکت دیگر به این مسئله اهمیت می‌دهد و در جهتی حرکت می‌کند که اکثر بازی‌های کلاسیک روی ایکس باکس‌های جدید قابل تجربه باشند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های فیل اسپنسر چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده