// پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲

انتقاد جیم رایان از رفتار اکتیویژن بلیزارد در برابر اتهامات بسیار جدی

شرکت اکتیویژن بلیزارد همچنان پاسخ قابل قبولی به اتهامات بسیار جدی مطرح‌شده در گزارش جدید وال استریت ژورنال نداده است و قصد حمایت جدی از بابی کوتیک را دارد.

با اینکه گزارش‌های مربوط‌به رفتارهای زشت و غیراخلاقی در اکتیویژن بلیزارد واقعا نگران‌کننده و غم‌انگیز هستند، خیلی‌ها انتظار نداشتند که تیم ریاست یکی از پلتفرم‌های بزرگ دنیای بازی‌های ویدیویی هم به این شرکت بسیار ثروتمند واکنش جدی نشان بدهد. جیم رایان، مدیرعامل و رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در یک ایمیل به انتقاد از وضعیت Activision Blizzard پرداخت؛ مخصوصا به این دلیل که گزارش جدید رسانه‌ی معتبر The Wall Street Journal نشان می‌دهد بابی کوتیک (مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد) سابقه‌ی سال‌ها رفتارهای آزاردهنده با کارمندهای زن و سرپوش گذاشتن روی شکایات جدی کارمندها را دارد.

وال استریت ژورنال توضیح داد که کوتیک یک بار دستیار خود را در سال ۲۰۰۶ میلادی تهدید به قتل کرده است. همچنین مطابق اسناد پیداشده توسط این رسانه، طی سال‌ها خود کوتیک روی چند تعرض به کارمند زن در استودیوهای اکتیویژن سرپوش گذاشته است؛ تا حتی جلوی اخراج شدن افراد خاطی را بگیرد. اما اکثر سهام‌دارها و افراد بالارده‌ی اکتیویژن بلیزارد همچنان به دفاع از کوتیک ادامه می‌دهند و مثلا گفتند که او سال‌ها قبل، به خاطر تهدید به قتل عذرخواهی کرد. کارمندهای اکتیویژن بلیزارد به‌تازگی یک بار دیگر در اعتراض به کوتیک، سراغ اعتراض حضوری رفتند و اتحادیه‌ی متعلق به این افراد می‌گوید که کوتیک باید اخراج بشود.

براساس گزارش جیسون شرایر از رسانه‌ی بلومبرگ، جیم رایان با یک ایمیل خطاب به کارمندهای خود در تیم پلی استیشن نوشت: «من واقعا مایوس و اگر راستش را بخواهید، از خواندن این گزارش شوک شده‌ام. اکتیویژن کارهای لازم برای ازبین‌بردن تبعیض و آزار و اذیت ریشه‌دار شرکت خود را انجام نداده است. ما به سرعت با اکتیویژن ارتباط برقرار کردیم تا نگرانی عمیق خود راجع به این شرکت را به اعضای آن اطلاع بدهیم و از آن‌ها بپرسیم که چه جوابی دربرابر ادعاهای مطرح‌شده در مقاله‌ی وال استریت ژورنال دارند؟ پاسخ‌های اکتیویژن بلیزارد تا این لحظه اصلا موفق به توضیح درست این شرایط نشده‌اند/کاری برای حل مسئله انجام نداده‌اند».

جیم رایان مشغول صحبت در یک کنفرانس به عنوان رئیس بخش سرگرمی های تعاملی شرکت سونی

وال استریت ژورنال به یک فایل صوتی دسترسی دارد که ثابت می‌کند بابی کوتیک یعنی مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، سال‌ها قبل دستیار خود را تهدید به قتل کرد

اکنون چند تیم قانونی و دارای اعتبار، مشغول تحقیقات بیشتر راجع به ۱۰۰ها گزارش از رفتارهای ضد زن، نژادپرستانه و تبعیض‌آمیزی هستند که طی چندین و چند سال در استودیوهای اکتیویژن و تیم‌های بلیزارد رواج داشته‌اند. از آن‌جایی که پلی استیشن برای مجموعه بازی Call of Duty، سری بازی Crash Bandicoot و مجموعه بازی Tony Hawk’s Pro Skater مدت‌ها رابطه‌ی کاری مفصلی با اکتیویژن بلیزارد داشته است، شاید سونی آخرین شرکت بزرگی بوده باشد که مردم فکر می‌کردند انتقاد جدی مدیر اصلی بخش بازی‌های ویدیویی آن از بابی کوتیک را ببینند. ولی رایان نگرانی‌های خود را ابراز کرده است.

از سبک‌های رفتاری غلط مدیرهای بلیزارد طی حدودا دو دهه تا پرونده‌های آزار و اذیت جنسی مربوط‌به استودیو Treyarch و استودیو Sledgehammer Games هر روز با انتشار اطلاعات بیشتر، ترسناک‌تر از قبل به نظر می‌رسند. بابی کوتیک در تمام این مدت ادعا می‌کرد که هیچ اطلاعی از هیچ‌کدام از اتفاقات تلخ رخ‌داده در استودیوها نداشته است. ولی رسانه‌ی وال استریت ژورنال با استناد به‌گفته‌های کارمندهای قدیمی و جدید شرکت و دستیابی به اسناد قابل اعتنا توضیح داد که او در مرکز بسیاری از این اتفاقات قرار داشته است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده