// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۷

جدایی رئیس Treyarch از این استودیو با انتشار گزارش جدید

دن بانتینگ با سابقه‌ی حدودا ۱۸ سال کار روی مجموعه بازی Call of Duty، با انتشار گزارش جدید رسانه‌ی وال استریت ژورنال از ریاست شرکت Treyarch استعفا داد.

دن بانتینگ، یکی از رؤسای استودیو بازی‌سازی Treyarch که سابقه‌ی ۱۸ سال کار روی سری بازی Call of Duty را دارد، از این شرکت جدا شد. زیرا گزارش وال استریت ژورنال نشان داد که در سال ۲۰۱۷ او یک کارمند زن را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. براساس گزارش شوکه‌کننده‌ی جدید که اکتیویژن بلیزارد را به مراتب بیشتر از قبل به لرزه انداخته، حتی واحد منابع انسانی شرکت در همان زمان گفته بود که دن بانتینگ باید اخراج شود. اما بابی کوتیک، مدیرعامل شرکت Activision Blizzard جلوی فسخ قرارداد با او را گرفت و این فرد سواستفاده‌کننده از جایگاه را اخراج نکرد.

جالب این‌جا است که کوتیک طی چند ماه ماه اخیر ادعا می‌کند اصلا از رواج داشتن رفتارهای غیراخلاقی و پلید در شرکت خبر نداشته است. اما گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که او شخصا جلوی اخراج کسی را گرفت که مطابق تحقیقات خود شرکت، از قدرت خود نسبت به یک کارمند زن سواستفاده کرده بود و باید اخراج می‌شد. عجیب‌تر آن که همین حالا هم اکتیویژن بلیزارد عملا این بخش از گزارش را تا حدی تایید کرده است. زیرا نماینده‌ی شرکت در پاسخ به وال استریت ژورنال، از گزارش شدن ماجرا و شکل‌گیری تحقیقات راجع به این ماجرا گفت: «ما همان زمان پس از تحقیقات، تصمیم گرفتیم که او را اخراج نکنیم و سراغ روش‌های تربیتی دیگر رفتیم».

 بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی اکتیویژن بلیزارد

به محض اینکه رسانه‌ی وال استریت ژورنال اعلام کرد که در حال تحقیق راجع به این اتفاق است، بانتینگ استعفا داد. وال استریت ژورنال توضیح داده است که رفتارهای ظالمانه‌ی غلط با کارمندهای زن در تمام استودیوهای اکتیویژن بلیزارد جریان داشته‌اند. برای نمونه یک کارمند زن در استودیو Sledgehammer Games دو بار در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ توسط خاویر پانامنو مورد تعرض قرار گرفته است. بابی کوتیک نه‌تنها از بسیاری از این اتفاقات خبر داشت، بلکه عامدانه جلوی پخش شدن خبر آن‌ها را می‌گرفت تا حتی افراد بالامقام داخل خود شرکت هم از وجود این وضعیت دهشتناک در استودیوهای اکتیویژن بلیزارد آگاه نشوند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده