// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۶

احتمال بن شدن افراد متقلب برای همیشه از تمام بازی های Call of Duty

اکتیویژن سیاست استفاده از بازی‌های کالاف دیوتی را تغییر داده است و طبق قوانین جدید، افراد متقلب ممکن است از تجربه‌ی تمام بازی‌های گذشته، حال و آینده‌ی این مجموعه محروم شوند.

Team Ricochet، دپارتمانی در اکتیویژن که وظیفه‌ی نظارت و مقابله با متقلبین سری بازی Call of Duty را برعهده دارد، پست تازه‌ای در وب‌سایت این مجموعه‌ شوتر محبوب منتشر کرده است. اعضای تیم توضیح می‌دهند که برای مبارزه با افراد متقلب، راه‌ها و اقدامات جدیدی را اجرا می‌کنند و در همین راستا فناوری ضدتقلب خود را ارتقا داده‌اند. اکنون تغییراتی در قوانین تجربه‌ی بازی Call of Duty: Vanguard ایجاد شده‌اند. در سیاست جدید، متقلبین در موارد خاص ممکن است به‌طور دائم از کل مجموعه‌ی کال آو دیوتی شامل بازی‌های گذشته، حال و آینده‌ی این مجموعه اخراج شوند.

در پست مذکور توضیح داده شده است که تنها حساب کاربری کسانی برای همیشه تعلیق می‌شود که «قوانین امنیتی بازی را به‌شدت نقض کنند یا بارها کار غیرقانونی خود را تکرار کنند و مثلا دست به تقلب جدی در بازی بزنند». علاوه‌براین، بازیکنانی که سعی کنند «هویت خود یا نوع پلتفرم‌شان را مخفی کنند، تغییر دهند یا پشت هویت فرد دیگری پنهان شوند» نیز برای همیشه دسترسی خود را به کالاف دیوتی از دست می‌دهند. البته هنوز هم مجازات‌های سبک‌تری برای سایر متقلبین درنظر گرفته شده است و بسته به اینکه فرد در چه حد قوانین را نقض کرده باشد، ممکن است بین ۴۸ ساعت تا دو هفته و حتی بیشتر بن شود و پس از سپری کردن این مدت مجاز است به بازی برگردد.

پوستر بازی Call of Duty Warzone

اکتیویژن چند ماه پیش و همزمان با معرفی کالاف دیوتی ونگارد گفته بود می‌خواهد سیستم‌ ضدتقلب خود را ارتقا دهد و نوسازی کند. آن‌ها حالا این کار را انجام داده‌اند و می‌گویند اولین اقدام آن‌ها در سیستم جدید، آپدیت کردن سرورهای بازی‌های کالاف دیوتی است. این شرکت همچنین تاکید می‌کند که هدف تیم Ricochet و سیستم تازه این است که کار را برای چیترها سخت کند و درواقع تا آن‌جایی که می‌شود، آن‌ها را ناکام بگذارد.

اکتیویژن چندوقت پیش گفته بود سیستم ضدتقلب Ricochet از جنبه‌های مختلفی با متقلبین مقابله می‌کند. برای مثال ابزارهایی جانبی جدیدی وجود دارند که داده‌های رسیده از سرورها را پایش و متقلبین را شناسایی می‌کند. همچنین فرایند رسیدگی به تقلب‌ها و برخورد با اکانت‌های متخلف در این سیستم بهبود پیدا کرد و امنیت‌ حساب‌های کاربری بهتر شده است. علاوه‌بر بهبود سرورها، اکتیویژن نوعی درایور در سطح کرنل (هسته‌ی مرکزی سیستم‌عامل که بر تمام بخش‌های آن کنترل دارد) را برای نسخه‌ی پی سی بازی‌های کالاف دیوتی منتشر خواهد کرد که به شناسایی متقلبین کمک و امنیت سرورها را تقویت می‌کند. این درایور قرار است همراه‌با آپدیت Pacific بازی Call of Duty: Warzone منتشر شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اقدامات و فناوری‌های جدید اکتیویژن برای مقابله با افراد متقلب چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده