// سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۲

اضافه شدن ۷۶ بازی به Backwards Compatibility ایکس باکس برای آخرین بار

شرکت مایکروسافت تایید کرد که بیشتر از ۷۰ بازی ویدیویی متعلق به نسل‌های ۶ و ۷ به فهرست آثار پشتیبانی‌کننده از Backwards Compatibility ایکس باکس اضافه شدند و در آینده دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

بازی Adventure Time: The Secret of the Nameless Kingdom، بازی Avatar: The Last Airbender - The Burning Earth، بازی Conan، چند بازی از مجموعه‌ی Dead or Alive، بازی Disney’s Chicken Little، سری بازی FEAR، بازی Lego The Lord of the Rings، بازی Manhunt و هر سه مکس پین، از جمله «۷۶ بازی نهایی اضافه‌شده به Backwards Compatibility ایکس باکس» هستند. در یکی از اخبار بازی که توسط رسانه IGN به تایید رسمی رسید، مایکروسافت ضمن اعلام فهرست کامل این ۷۶ بازی، تایید کرد که دیگر هیچ‌وقت شاهد اضافه شدن حتی یک بازی بیشتر به Backwards Compatibility ایکس باکس نخواهیم بود.

بکواردز کامپتبیلیتی برنامه‌ای است که به گیمرهای کنسول‌های نسل‌های ۸ و ۹ مایکروسافت (از اولین مدل ایکس باکس وان تا ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس) اجازه می‌دهد که روی دستگاه خود به تجربه‌ی برخی از بازی‌های متعلق به اولین کنسول Xbox (محصول سال ۲۰۰۱ میلادی) و بعضی از بازی‌های متعلق به کنسول Xbox 360 (محصول سال ۲۰۰۵ میلادی) بپردازند. شما می‌توانید فهرست کامل آخرین بازی‌های اضافه‌شده به Backwards Compatibility ایکس باکس را در سایت گیم اسپات مشاهده کنید.

فهرست آخرین بازی هایی که به بکواردز کامپتیبیلیتی ایکس باکس مایکروسافت اضافه شدند

مایکروسافت توضیح داد که «محدودیت‌های مربوط‌به لایسنس‌ها، قوانین و مسائل فنی» باعث می‌شوند که دیگر هیچ‌کدام از بازی‌های ایکس باکس اصلی و ایکس باکس 360 که هنوز روی بکواردز کامپتیبیلیتی قرار نگرفته‌اند، در آینده هم نتوانند به این برنامه بپیوندند. ایکس باکس با جدیت سعی می‌کند که آرشیو شکل‌گرفته برای بکواردز کامپتیبیلیتی را در ایکس باکس کلود گیمینگ و پلتفرم‌های بعدی خود زنده نگه دارد. زیرا مایکروسافت می‌گوید حفاظت از بازی‌های تاریخ ۲۰ساله‌ی ایکس باکس را بخشی مهم از DNA خود می‌داند.

هر ۷۶ بازی نهایی اضافه‌شده از Auto HDR پشتیبانی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها با رزولوشن بالاتر از قبل اجرا می‌شوند. همچنین ۱۱ بازی از بین این ۷۶ بازی می‌توانند روی کنسول‌های نسل ۹ مایکروسافت از FPS Boost برای اجرا با فریم‌ریت بالاتر بهره ببرند. مایکروسافت برای ۲۶ بازی که از قبل به بکواردز کامپتیبیلیتی پیوسته بودند هم FPS Boost را فعال کرد. راستی FPS Boost به ایکس باکس کلود گیمینگ نیز اضافه می‌شود تا اگر قصد اجرای اینترنتی/استریم‌محور بازی‌ها را داشتید، بتوانید موقع تجربه‌ی ۳۳ بازی از جمله فال‌اوت 4 و فال‌اوت 76 از فریم‌ریت بهتر بهره ببرید.

اگر شما روی اکانت ایکس باکس خود خود صاحب هر بازی قرارگرفته در Backwards Compatibility هستید، می‌توانید به‌سادگی آن را روی کنسول‌های نسل ۸ و نسل ۹ مایکروسافت دانلود کنید. همچنین اگر دیسک اورجینال هر یک از این بازی‌ها را دارید، آن را داخل کنسول خود قرار بدهید و مشغول تجربه‌ی اثر شوید. اکثر بازی‌های پشتیبانی‌کننده از بکواردز کامپتیبیلیتی ایکس باکس همین حالا هم در فروشگاه مایکروسافت قابل خرید هستند. اما امکان خرید برای برخی از آن‌ها فعال نشد؛ به این معنی که فقط اگر از قبل صاحب آن چند بازی بوده‌اید، اکنون به‌لطف بکواردز کامپتیبیلیتی می‌توانیدبه تجربه‌ی آن‌ها با کیفیت بهتر بپردازید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده