// دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۳

بازی Battlefield 2042 باعث کرش کردن ایکس باکس می‌شود

تعدادی از دارندگان ایکس باکس سری ایکس گزارش داده‌اند که بازی Battlefield 2042 باعث کرش کردن و خاموش شدن کنسول آن‌ها می‌شود. EA می‌گوید از مشکل آگاه است و آپدیتی برای آن آماده خواهد کرد.

هنوز چند روزی تا انتشار رسمی بازی Battlefield 2042 باقی‌ مانده است. بااین‌حال، کسانی که نسخه‌ی گلد و آلتیمیت بازی را پیش‌خرید کرده‌اند یا عضو سرویس EA Play هستند (که در اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمت گنجانده شده است)، مشغول تجربه‌ی زودتر از موعد این بازی شوتر چندنفره شده‌اند. حالا اما به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ی Early Access بتلفیلد 2042 تجربه‌ی ایده‌آلی را به کاربران ایکس باکس سری ایکس تحویل نمی‌دهد؛ چراکه طبق گزارش‌های افراد مختلف، جدیدترین بازی استودیوی DICE باعث کرش کردن و حتی خاموش شدن این کنسول می‌شود.

بیش از ۳۰۰ نفر از این بازیکنان برای اینکه صدای خود را به گوش EA برسانند، از روز پنج‌شنبه‌ی گذشته در فروم پشتیبانی این شرکت نظر گذاشته‌اند. این افراد اشاره می‌کنند که کرش کردن‌های Battlefield 2042 به‌صورت تصادفی اتفاق می‌افتند؛ مثلا چند دقیقه بعد از شروع یک مچ یا در پایان آن. EA نیز به نظرات پاسخ داد و گفت مشغول حل برخی از مشکلات است. بااین‌حال، پس از اینکه تعداد نظرات اعتراض‌آمیز به ۲۰۰ عدد رسید، EA نیز مجبور شد پیام دیگری منتشر کند و بگوید قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر (پس‌فردا و دو روز قبل از تاریخ عرضه‌ی بازی) آپدیتی «غیراجباری» برای کنسول ایکس باکس سری ایکس منتشر کند.

EA همچنین می‌گوید «بازیکنان همین حالا هم می‌توانند این آپدیت را ازطریق OMEGA Ring که جزوی از برنامه‌ی اینسایدرهای ایکس باکس است، دانلود کنند.» این حرف آن‌ها از این جهت مبهم است که مشخص نمی‌کند آیا آپدیتی که ازطریق این برنامه در دسترس قرار گرفته است همانی است که قرار است دو روز دیگر منتشر شود یا خیر. برخی کاربران از الکترونیک آرتز دراین‌باره سؤال کرده‌اند و خواستار شفافیت بیشتر شده‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد EA هنوز پاسخ این سؤال را نداده است.

 محیط شهری یکی از نقشه‌های Battlefield 2042

نسخه‌ی ارلی اکسس Battlefield 2042 قرار بود به‌مدت یک‌ هفته در اختیار بازیکنان قرار بگیرد. حالا اما به خاطر مشکلاتی که این بازی روی ایکس باکس سری ایکس (و شاید سایر کنسول‌های ایکس باکس) دارد، دارندگان این کنسول نتوانسته‌اند از این مدت به‌خوبی استفاده کنند و درواقع به‌نظر می‌رسد بخشی از پولی که برای پیش‌خرید نسخه‌ی گلد یا آلتیمت این بازی پرداخته‌اند، هدر رفته است. تازه برخی کاربران از مشکلات و باگ‌های دیگری در بتلفیلد 2042 از جمله افت نرخ فریم، شکایت می‌کنند. بعید به‌نظر می‌رسد که EA در این چند روز باقی‌مانده تا انتشار بتلفیلد 2042 بتواند آپدیتی را آماده کند که تمام مشکلات بازی را برطرف کند.

البته مشکلات فنی Battlefield 2042 نباید باعث شود که بازیکنان از خرید و تجربه‌ی آن دلسرد شود. چون جدیدترین نسخه از بتلفیلد دارای ویژگی‌ها و حالت‌های جدید و جذاب زیادی مانند Hazard Zone و Portal است و طرفداران مجموعه‌ی بتلفیلد و درکل بازی‌های شوتر رقابتی احتمالا از بازی کردن آن لذت خواهند برد. Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده