// دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۲

فروش ضعیف Vanguard در مقایسه با بازی‌های ۱۴ سال اخیر Call of Duty

طبق گزارش تازه سایت VGC، میزان فروش Call of Duty: Vanguard در بریتانیا از تمام بازی‌های ۱۴ سال اخیر کالاف دیوتی پایین‌تر بوده است.

Call of Duty: Vanguard اخیرا منتشر شد و در مقایسه با بازی‌های قبلی مجموعه‌ی کال آو دیوتی، فروش ضعیف‌تری را در زمان عرضه تجربه کرد. تازه منتقدین هم از کالاف دیوتی ونگارد، آن‌چنان استقبال گرمی نکردند و میانگین نمرات نسخه‌ی پلی استیشن 5 ونگارد در متاکریتیک (بیشتر بررسی‌های بازی براساس نسخه‌ی PS5 نوشته شده‌اند)، در حال حاضر ۷۵ از ۱۰۰ است. این پایین‌ترین نمره‌‌ای است که یک بازی کالاف دیوتی از زمان عرضه‌ی Call of Duty: Ghosts در سال ۲۰۱۳، دریافت کرده است. زومجی در بررسی بازی Call of Duty: Vanguard، به این محصول اکتیویژن نمره‌ی ۷ را داد. درواقع به‌نظر می‌رسد که نمرات متوسط کالاف دیوتی ونگارد، در عملکرد تجاری ضعیف آن بازتاب پیدا کرده است.

طبق گزارش تازه‌ی وب‌سایت VGC، بازی Call of Duty: Vanguard ضعیف‌ترین عرضه را درمیان کالاف‌دیوتی‌های ۱۴ سال اخیر در بریتانیا تجربه کرده است؛ یعنی از زمان انتشار Call of Duty: Modern Warfare در سال ۲۰۰۷. تازه نکته این‌جا است که بازی‌های ضعیف قبلی این مجموعه مانند Call of Duty: Ghosts و Call of Duty: Infinite Warfare، در زمان عرضه به ترتیب ۵۲ و ۱۶ درصد بیشتر از ونگارد فروش داشتند.

وب‌سایت Games Industry هم گزارش می‌دهد که میزان فروش هنگام عرضه‌ی Call of Duty: Vanguard در بریتانیا نسبت به فروش Call of Duty: Black Ops Cold War در مدت زمان مشابه، ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. اگر دقیق‌تر بخواهیم نگاه کنیم، در مقایسه با کالاف دیوتی سال قبل، میزان فروش نسخه‌های فیزیکی ونگارد در بریتانیا ۲۶ درصد و فروش دیجیتالی آن ۴۴ درصد کمتر بوده است.

اعضای گروه ونگارد در بازی Call of Duty: Vanguard

عملکرد تجاری ضعیف کالاف دیوتی ونگارد ممکن است به عوامل مختلفی ربط داشته باشد؛ از جمله افزایش محبوبیت بازی بتل رویال و Free-to-Play کالاف دیوتی وارزون، مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا و صدالبته نمرات منتقدین. بااین‌حال، اگر ونگارد را با کالاف‌دیوتی‌های قبلی مقایسه نکنیم، این بازی فروش بسیار خوبی در بازار بریتانیا دارد و بعد از FIFA 22، موفق‌ترین عرضه‌ی سال ۲۰۲۱ را در این کشور داشته است.

به‌نظر می‌رسد میزان فروش نسخه‌های Call of Duty سال به سال در حال کاهش پیدا کردن است. یکی از دلایل آن نیز همان‌طور که گفته شد، احتمالا به افزایش محبوبیت Call of Duty: Warzone برمی‌گردد. تازه از بازی Call of Duty: Mobile هم می‌توان به‌‌عنوان دلیل دیگر یاد کرد؛ یک بازی موبایلی که آن هم به‌صورت Free-to-Play در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. درکل اکتیویژن نشان داده است همچنان قصد داد روی آثار رایگان مجموعه‌ی کالاف دیوتی سرمایه‌گذاری کند و تمرکز خود را روی گسترش آن‌ها بگذارد. مشخص نیست که آیا اکتیویژن بلیزارد از قبل انتظار داشت که Call of Duty: Vanguard فروش پایین‌تری نسبت به قسمت‌های قبلی داشته باشد یا اینکه این موضوع آن‌ها را نگران کرده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی عملکرد تجاری Call of Duty: Vanguard چیست؟ فکر می‌کنید فروش ضعیف‌تر این بازی نسبت به نسخه‌های پیشین چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده