// دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۵

جیم رایان به مناسبت یک سالگی PS5: این کنسول تازه اول راه است

جیم رایان می‌گوید بااینکه یک سال گذشته سال پرباری برای پلی استیشن 5 بوده است، این کنسول تازه در ابتدای راه قرار دارد و بازی‌های انحصاری زیادی در سال‌های آینده برای آن منتشر می‌شوند.

پلی استیشن 5 چند روز پیش یک‌ساله شد و جیم رایان، مدیر ارشد اجرایی سرگرمی‌های تعاملی سونی به همین مناسبت پستی را در وبلاگ پلی استیشن منتشر کرده است. او آماروارقام جالبی را از کنسول نسل ۹ سونی با طرفداران به اشتراک می‌گذارد. مثلا اشاره می‌کند که دارندگان پلی استیشن 5 تاکنون در مجموع ۴.۶ میلیارد ساعت صرف تجربه‌ی بازی‌ها روی این کنسول کرده‌اند یا اینکه مشخص می‌کند پرطرفدارترین بازی‌های این کنسول چه آثاری بوده‌اند.

او همچنین بار دیگر وعده داد که بازی‌های زیادی در حال ساخته شدن برای PS5 هستند: «قطعا سال پرباری برای پلی استیشن 5 بود (یک سال گذشته) و ما تازه اول راه هستیم». رئیس پلی استیشن که گفت در حال حاضر بیش از ۲۵ بازی انحصاری در استودیوهای پلی استیشن مراحل توسعه را سپری می‌کنند، اعلام کرد بیش از نیمی از این بازی‌ها، مجموعه‌های کاملا جدید هستند.

بازی‌های پلی استیشن 5

در سال‌ اول عرضه‌ی پلی استیشن 5، بازی‌های انحصاری باکیفیتی مانند Ratchet and Clank: Rift Apart ،Returnal و Demon’s Souls برای آن منتشر شدند. اما می‌تواند گفت این کنسول در سال ۲۰۲۲ میزبان بازی‌های حتی بهتری است؛ از جمله Horizon Forbidden West ،God of War: Ragnarok و Gran Turismo 7.

اخیرا گزارشی منتشر شد که می‌گفت سونی به‌دلیل کمبود شدید قطعات نیمه‌هادی (که در طول یک سال گذشته ادامه داشته است)، مجبور شده است میزان تولید PS5 را کاهش دهد. البته با وجود تمام مشکلاتی که سر راه تولید پلی استیشن 5 قرار دارد، بیش از ۱۳.۴ میلیون واحد از این کنسول فروخته شده است. پلی استیشن 5 حتی به بهترین کنسول تا به امروز از لحاظ سرعت فروش تبدیل شد. درکل کنسول جدید سونی عملکرد تجاری فوق‌العاده‌ای از خود به‌جای گذاشته است و به‌نظر می‌رسد که موفقیت‌هایش همچنان ادامه دارند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ پلی استیشن 5 و بازی‌های حال و آینده‌ی آن چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده