// شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

ادامه صدرنشینی پلی استیشن 5 در بازار آمریکا از لحاظ مجموع درآمد طی سال ۲۰۲۱

طبق گزارش تحلیلی جدید NPD، پلی استیشن 5 از لحاظ مجموع فروش دلاری و نینتندو سوییچ از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده، موفق‌ترین کنسول‌های آمریکا طی ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۱ هستند.

مت پیسکاتلا از شرکت تحلیل بازار NPD به‌تازگی در یک توییت اعلام کرد که پلی استیشن 5 از نظر مجموع فروش دلاری، همچنان پرفروش‌ترین کنسول در بازار آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به امروز است. این در حالی است که نینتندو سوییچ بهترین عملکرد را در زمینه‌ی تعداد فروش داشته است.

می‌دانیم که به‌دلیل همه‌گیری کرونا و بحران کمبود قطعات نیمه‌هادی در بیش از یک سال گذشته هنوز سونی نمی‌تواند به اندازه‌ی مد نظر شرکت و با سرعتی که می‌خواهد، به تولید کنسول PS5 بپردازد. تقاضای بسیار بالا و عرضه‌ی ناکافی باعث شده است که کنسول نسل نهمی سونی همچنان کالایی نسبتا کمیاب در سراسر جهان باشد. ولی با وجود همه‌ی موانعی که مقابل پلی استیشن 5 قرار گرفته‌اند، کنسول PS5 از نظر تجاری عملکرد بسیار موفقی دارد.

PS5 و نینتندو سوییچ

ساعاتی قبل متوجه شدیم که نینتندو سوییچ در ماه اکتبر ۲۰۲۱ (مهر-آبان) و به‌لطف عرضه‌ی مدل OLED، توانست هم از لحاظ تعداد کنسول‌های فروخته‌شده و هم از نظر فروش دلاری در صدر قرار بگیرد. اما باز هم وقتی که به آمار کلی (از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا آخر اکتبر) نگاه می‌کنیم، کنسول PS5 رتبه‌ی ۱ جدول فروش از لحاظ مجموع درآمد دلاری را رها نکرده است. پیسکاتلا همچنین اشاره می‌کند که درکل میزان فروش دلاری سخت‌افزارهای گیمینگ نسبت به اکتبر ۲۰۲۰ (یک سال قبل) رشدی ۸۲ درصدی را تجربه کرد و به ۴۷۲ میلیون دلار رسیده است.

پیسکاتلا از Far Cry 6 نیز به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی آمریکا در اکتبر ۲۰۲۱ یاد می‌کند. گفتنی است که جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی فارکرای، هم روی کنسول‌های پلی استیشن و هم ایکس باکس در مقام اول بازی‌های پرفروش ماه اکتبر در بازار آمریکا قرار گرفت. فارکرای 6 همچنین در حال حاضر در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱، رتبه‌ی هشتم را به نام خود زده است. دیروز اولین سالگرد عرضه‌ی پلی استیشن 5 بود و سونی به همین مناسبت آماروارقام جالبی را منتشر کرد؛ تا مثلا بدانیم پرطرفدارترین بازی های PS5 در سال اول عرضه‌، کدام بازی‌های ویدیویی بوده‌اند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی موفقیت تجاری پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ با ما به اشتراک بگذارید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده