// جمعه, ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۶

فروش مجموعه Halo به ۸۱ میلیون نسخه رسید

مایکروسافت اعلام کرده است که فروش مجموعه Halo از زمان عرضه اولین نسخه تا به امروز به ۸۱ میلیون نسخه رسیده است.

Halo را می‌توان یکی از مجموعه‌های پرطرفدار صنعت بازی‌های ویدیویی دانست که نسخه جدید آن در تاریخ ۱۷ آذر ماه (هشت دسامبر) عرضه می‌شود. این در حالی است که شرکت مایکروسافت، ناشر سری هیلو، اطلاعاتی را از میزان فروش این مجموعه منتشر کرده است.

باتوجه‌به گزارش منتشر شده، مجموعه Halo از زمان عرضه اولین نسخه در نوامبر ۲۰۰۱ تا به امروز بیش از ۸۱ میلیون نسخه فروش داشته است. مایکروسافت به‌صورت دقیق میزان فروش هر نسخه را اعلام نکرده است، اما مشخص شده که Halo 5: Guardians، «بزرگ‌ترین عرضه در مجموعه هیلو» را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه با سایر مجموعه‌های محبوب، بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه از Call of Duty تابه‌امروز فروش رفته است و فروش کلی مجموعه GTA هم ۳۵۵ میلیون نسخه است.

البته اشاره کنم که دو مجموعه ذکر شده، یک مجموعه چندپلتفرمه به حساب می‌آیند و سری هیلو یک مجموعه انحصاری است که به‌واسطه‌ی Halo The Master Chief Collection، کاربران پی سی هم به آن دسترسی پیدا کردند. قطعا با عرضه اینفینیت، آمار فروش بیش‌ازپیش افزایش پیدا می‌کند. در ادامه، مشخص شده که بیش از ۶ میلیارد دلار از فروش محصولات هیلو در سراسر جهان که شامل اکشن فیگور و سایر آیتم‌های قابل خرید می‌شود، به‌دست آمده است.

در ادامه بد نیست نگاهی به Halo The Master Chief Collection هم روی پی سی و ایکس باکس داشته باشیم. این کالکشن در جریان هفته عرضه خود روی ایکس باکس وان و کامپیوتر توسط سه میلیون کاربر تجربه شده است. البته احتمال می‌رود این آمار مربوط‌به عرضه هفتگی هر نسخه باشد. شاید در زمان عرضه این کالکشن کیفیت لازم را نداشت، اما به مرور زمان استودیو ۳۴۳ اینداستریز (343 Industries)، سازنده نسخه‌های جدید هیلو، آن را به یک مجموعه با کیفیت و ارزشمند تبدیل کرد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ کدام یک از نسخه‌های Halo را بیشتر از سایر نسخه‌ها دوست دارید؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده