// جمعه, ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۶

کنسول دستی Playdate تاخیر خورد

کمبود قطعات در حال آزار دادن تعداد زیادی از شرکت‌ها است. به‌تازگی شرکت Valve خبر از تأخیر خوردن استیم دک داد و حالا همین اتفاق برای کنسول دستی Playdate افتاد.

همان‌گونه شرکت Valve در عرضه‌ی به موقع پی‌سی گیمینگ قابل حمل استیم دک با مشکل مواجه شده است، شرکت Panic (سازنده‌ی بازی Firewatch و بازی Untitled Goose Game) هم نمی‌تواند کنسول دستی و خاص Playdate را در سال ۲۰۲۱ به خریدارها برساند. نیاز شرکت به خرید باتری‌های فراوان جدید برای تبدیل کردن دستگاه‌های ساخته‌شده به کنسول‌های دستی بدون مشکل، دلیل اصلی تأخیر بوده است. در همین حین کمبود چیپ‌ها نیز گریبان‌گیر کنسول Playdate شد تا نتواند در سال ۲۰۲۱ به‌دست افراد علاقه‌مند برسد.

کنسول Playdate می‌خواهد با بازی‌های کوچک و عجیب‌وغریب خود توجه جامعه‌ای به‌خصوص از بازیکن‌ها را جلب کند و تا همین حالا ظاهرا در انجام این کار موفق بوده است. اما در جهانی که سونی، نینتندو و مایکروسافت نمی‌توانند به اندازه‌ی مدنظر خود موفق به تولید پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ OLED و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس بشوند، واضح است که ولو و پنیک در تولید کنسول جدید به مشکل می‌خورند و گرفتار تاخیرها می‌شوند.

کنسول دستی Playdate

این وسط نباید فراموش کرد که شرکت Valve امیدوار به فروش چند میلیون استیم دک است و شرکت Panic نهایتا به عرضه‌ی چند صد هزار کنسول دستی Playdate فکر می‌کند. قطعا خریدارهای هرکدام از ۲ محصول امیدوار هستند که بالاخره در سال ۲۰۲۲، بتوانند از پی‌سی گیمینگ قابل حمل یا کنسول به‌خصوص خود لذت ببرند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده