// پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶

تاخیر عرضه Steam Deck تا سال ۲۰۲۲

شرکت ولو تایید کرد که عرضه‌ی پلتفرم گیمینگ قابل‌حمل آن که قرار بود در دسامبر سال جاری میلادی عرضه شود، دو ماه به تعویق افتاده است.

استیم دک تأخیر خورد. شرکت ولو وعده های بزرگی را در مورد استیم دک داد و این دستگاه به نوبه خود موج‌های خبری بزرگی ایجاد کرد. این دستگاه قرار بود در دسامبر ۲۰۲۱ عرضه شود. پس باتوجه‌به اینکه حدودا ۲۰ روز تا دسامبر باقی مانده است، بسیاری از طرفداران می‌خواستند بدانند که تاریخ دقیق عرضه چه زمانی اعلام می‌شود. حالا می‌دانیم که مطابق جدیدترین اخبار بازی، زمان عرضه‌ی Steam Deck تغییر کرده است.

مطابق برنامه‌ریزی جدید شرکت Valve، پی‌سی گیمینگ قابل حمل استیم دک در فوریه ۲۰۲۲ برای نخستین افرادی که آن را پیش‌خرید کردند، ارسال خواهد شد. کمبود قطعات گریبان ولو را هم گرفت. نوبت پیش‌خریدکننده‌ها عوض نمی‌شود و همه به همان ترتیبی که قرار بود، سفارش خود را دریافت خواهند کرد. اما این پروسه از ماه فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی کلید می‌خورد. در نتیجه هر خریدار، حدودا دو ماه دیرتر از تاریخ قبلی اعلام‌شده موفق به دریافت استیم دک خود می‌شود.

ولو در این‌باره می‌نویسد: «عرضه‌ی Steam Deck دو ماه به تعویق خواهد افتاد. ما از این بابت متاسفیم. ما تمام تلاش خود را برای حل مسائل زنجیره تأمین جهانی انجام دادیم. اما قطعات به موقع به شرکت‌های تولیدی ما نمی‌رسند تا بتوانیم این دستگاه را در تاریخ عرضه‌ی اولیه که اعلام کردیم، به خریدارها تحویل بدهیم. براساس برآوردهای ما، Steam Deck در فوریه ۲۰۲۲ برای خریداران ارسال خواهد شد. این تاریخ شروع جدید آغاز تحویل استیم دک مطابق ترتیب قرارگیری افراد در صف رزرو خواهد بود. همه کسانی که در صف رزرو هستند، جای خود را در صف نگه می‌دارند. اما تاریخ‌ها بر این اساس به عقب می‌روند».

صفحه رسمی پرسش‌های متداول Steam Deck تأیید می‌کند که ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا و کانادا هنوز تنها کشورهایی هستند که صف رزرو در آن‌ها باز است. هنوز هیچ خبری در مورد عرضه‌ی استیم در سایر مناطق وجود ندارد و با این تأخیر، احتمالا این برنامه‌ها نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده