// چهار شنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱

واکنش منتقدین به بازی Call of Duty: Vanguard

مدتی پیش Call of Duty: Vanguard عرضه شد و حالا می‌توانیم نگاهی به نظرات رسانه‌های مختلف راجع به این بازی داشته باشیم.

زمانی‌که به فصل پاییز می‌رسیم، عرضه‌ی نسخه جدید کالاف دیوتی یکی از اتفاقاتی است که انتظار رخ دادن آن‌ها را داریم. طی سال‌های اخیر، نسخه‌های مختلف این مجموعه توسط سه استودیو متفاوت ساخته شده‌اند تا هرکدام از آن‌ها بتوانند در مدت زمان بیشتری روی توسعه‌ی بازی خود متمرکز باشند و تجربه‌ی خوبی را در اختیار مخاطبان قرار دهند. در سال ۲۰۲۱ نوبت به اسلج‌همر گیمز رسید تا بازی Call of Duty جدید خود را عرضه کند

این استودیو به‌سراغ جنگ جهانی دوم رفت تا یک بار دیگر طرفدارهای مجموعه‌ی شوتر اول‌شخص اکتیویژن را با بازی Call of Duty: Vanguard به آن نبرد گسترده و خشن ببرد و این دوران را با شکل و شمایلی واقع‌گرایانه‌تر و بهتر مقابل کاربرها بگذارد. حال بازی Call of Duty: Vanguard عرضه شده است و در کل توانست بازخوردهای خوبی را از سوی منتقدین کسب کند. این نسخه در دل گیم‌پلی بخش کمپین خود نوآوری‌های جالبی را قرار داده است.

در ادامه می‌توانید توضیحات منتقدان بازی Call of Duty: Vanguard را در زومجی مطالعه کنید و نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید.

Call of Duty: Vanguard

  • سازنده: اسلج‌همر گیمز
  • ناشر: اکتیویژن
  • سبک: تیراندازی اول شخص
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس

نمایش نبرد در میدان جنگ جهانی دوم در والپیپر بازی Call of Duty: Vanguard

هابی کنسولز: ۸۷ از ۱۰۰

باوجود در عدم نمایش جنگ جهانی دوم به بهترین شکل ممکن، Call of Duty Vanguard همچنان یک بازی تیراندازی اول شخص عالی است. بخش کمپین بازی دارای لحظات خاص و همچنین دراماتیک مختلف است. حالت چندنفره سرعتی و سرگرم‌کننده بود و شامل ۱۶ نقشه مختلف می‌شود (دوبرابر نسخه‌ی قبلی کالاف دیوتی). دراین‌میان حالت‌های مختلفی هم تدارک دیده شده‌اند و بخش زامبی جدید بازی هم بسیار سرگرم‌کننده ظاهر می‌شود.

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

یک نسخه‌ی باکیفیت برای مجموعه که شامل داستان رضایت‌بخش و تعادل عالی در بخش چندنفره‌ی خود است.

پوش اسکوئر: ۷۰ از ۱۰۰

Call of Duty: Vanguard یک بازی بسیار باکیفیت، اما به‌شدت وفادار و ساخته‌شده در چهارچوبی امن برای سری است. بخش داستانی بازی شاید روایت پرسرعتی داشته باشد، اما همچنان شامل لحظات داستانی خاطره‌انگیز با شخصیت‌های خوب و جلوه‌های بصری خیره کننده می‌شود. حالت چندنفره یکی دیگر از مواردی است که ونگارد را به یک پکیج خوب تبدیل کرد و شامل محتویات متعددی می‌شود و همچنین وعده محتویات بیشتر هم به کاربران داده شده است. دراین‌میان هرقدر که از بخش زامبی بازی کمتر صحبت کنیم، بهتر است. با همه‌ی این‌ها باید در وصف بازی گفت: یک قسمت از مجموعه‌ی کال آو دیوتی که همان کارهای همیشگی کال آو دیوتی را انجام می‌دهد. اینکه شما همان همیشگی را می‌پسندید یا نه، به خودتان برمی‌گردد.

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

نکته‌ای که راجع سری به سری بازی کال آو دیوتی و عرضه‌ی سالانه‌ی آن وجود دارد، این است که هر سال تقریبا می‌دانید چه محتویاتی را در هر قسمت از آن دریافت خواهید کرد. ونگارد هم از این قاعده مستثنا نیست. المان‌های تازه‌ی اضافه‌شده به بازی، محتوای جدید خوبی را به کاربر می‌دهند. اما بعضی وقت‌ها به خوبی در چهارچوب مجموعه‌ی کالاف دیوتی قرار نمی‌گیرند. این چهارچوب که همچنان قدرتمند ظاهر شده، شامل لحظات مبتکرانه‌ی داستانی، گان‌پلی روان و بخش چندنفره هیجان‌انگیز است که ارزش دنبال کردن را دارد. بااین‌حال قرار دادن این دو بخش درکنار یکدیگر، سبب شده تا نقاط ضعف Call of Duty: Vanguard آشکار بشوند. پس وجود این همه حالت و اِلِمان‌های متفاوت کنار هم به‌جای اینکه آن‌ها را به عوامل پیشرفت یکدیگر و کل بازی تبدیل کند، نقطه‌ی ضعف ونگارد را می‌سازد.

وی‌جی‌سی: ۶۰ از ۱۰۰

در زمان عرضه، Call of Duty: Vanguard تجربه‌ای بهتر از Black Ops Cold War ارائه می‌دهد. اما همچنان از Modern Warfare سال ۲۰۱۹ کمی عقب‌تر است. با قرار دادن سه بخش اصلی ونگارد درکنار یکدیگر، تجربه‌ای را مشاهده می‌کنیم که ما را غافل‌گیر خواهد کرد؛ تجربه‌ای که منسجم و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده