// چهار شنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۴

برنامه مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی بازی های کژوال

فیل اسپنسر تمایل دارد که ایکس باکس بیشتر از قبل روی استودیوها و بازی‌هایی سرمایه‌گذاری کند که تجربه‌های جمعی، کژوال و مناسب همه‌ی سنین ارائه می‌دهند.

فیل اسپنسر اخیرا مصاحبه‌ای با بلومبرگ داشت و درباره‌ی نوع استودیوهایی که احتمالا مایکروسافت در آینده می‌خرد، صحبت کرد. رئیس ایکس باکس از تمایل خود برای خریدن یا همکاری با استودیوهایی می‌گوید که تمرکزشان روی تولید محتوای «کژوال» است. بازی‌هایی که به آن‌ها کژوال گفته می‌شود، آثاری هستند که گیم‌پلی چندان چالش‌برانگیزی ندارند، دارای حال‌و‌هوایی مفرح هستند و بازیکنان تقریبا در هر سنی می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند.

اسپنسر البته از استودیو یا ناشر خاصی نام نبرد. ولی گفت که فورتنایت، Roblox، فیفا و ماینکرفت به‌نظر او کژوال هستند. او می‌گوید این بازی‌ها ارتباط تنگاتنگی با برند ایکس باکس دارند. اما اشاره می‌کند که داشتن این آثار کافی نیست و مایکروسافت می‌خواهد بیش‌ازپیش روی بازی‌هایی سرمایه‌گذاری کند که تجربه‌های کژوال و جمعی ارائه می‌دهند. می‌توان گفت در حال حاضر چند استودیوی بزرگ و کوچک وجود دارند که آن محتوایی را که اسپنسر به‌دنبالش است، تولید می‌کنند؛ گرچه شاید هیچ‌کدام از آن‌ها به‌اندازه‌ی سازندگان فیفا یا فورتنایت بزرگ نباشند.

اسپنسر اخیرا در مصاحبه‌ای‌ با وال استریت ژورنال گفته بود ایکس باکس همچنان به‌دنبال خرید استودیوهای بیشتر است و فعلا از این کار دست نمی‌کشد. او همچنین چندوقت پیش گفت ایکس باکس به‌صورت جدی در حال همکاری با استودیوها و ناشران ژاپنی است تا بازی‌های بیشتری از این کشور به ایکس باکس راه یابند. حال باید منتظر ماند و دید که مایکروسافت استودیوی بعدی خود را از کدام منطقه انتخاب می‌کند؛ ژاپن یا کشورهای غربی.

نظر شما کاربران زومجی درباره تمایل ایکس باکس به سرمایه‌گذاری جدی روی بازی‌های کژوال چیست؟ فکر می‌کنید ایکس باکس باید سراغ خرید کدام استودیو سازنده‌ی بازی‌های کژوال برود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده