// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۹

پشتیبانی بازی Forza Horizon 5 از زبان اشاره برای گیمرهای ناشنوا

بازیکن‌های محترم ناشنوا که وجود زیرنویس به‌صورت کامل نیاز آن‌ها را برطرف نمی‌کند، موقع تجربه‌ی بازی Forza Horizon 5 می‌توانند یک مترجم زبان اشاره را در گوشه‌ی تصویر داشته باشند.

توجه بیشتر و بیشتر بازی‌سازها به گیمرهای محترمی که با برخی شرایط جسمی خاص روبه‌رو هستند، بدون شک همواره لایق ستایش است. استودیو Playground Games در Forza Horizon 5 به بازیکن اجازه‌ی قرار دادن یک مجری در گوشه‌ی تصویر را می‌دهد که موقع پخش کات‌سین‌های بازی، با زبان اشاره به بیان همه‌ی جملات می‌پردازد. ما تا به امروز در بازی بزرگ دیگری شاهد وجود پشتیبانی کامل از زبان اشاره برای بازیکن‌های ناشنوا نبوده‌ایم. این قابلیت با یک آپدیت به بازی Forza Horizon 5 اضافه خواهد شد.

بازیکن می‌تواند بین «زبان اشاره‌ی آمریکایی» و «زبان اشاره‌ی بریتانیایی» یکی را انتخاب کند. البته که امکانات Accessibility این بازی ریسینگ به پشتیبانی از زبان اشاره محدود نمی‌شوند. بازیکن می‌تواند سرعت بازی را پایین بیاورد تا وقت بیشتری برای کنترل ماشین داشته باشد. امکان تغییر رنگ‌های رابط کاربری بازی برای هماهنگ کردن آن با چشم‌های مختلف وجود دارد. افراد دچار به کوررنگی می‌توانند با انتخاب گزینه‌ی مناسب، تجربه‌ی بازی را برای خود بهتر کنند.

تغییر فونت زیرنویس، شخصی‌سازی میزان وضوح بک‌گراند متن و پررنگ کردن کلمات مهم هم می‌توانند لذت بازی برای برخی از گیمرها را افزایش بدهند. امکان خوانده شدن تمامی نوشته‌های حاضر در بازی توسط صدای کامپیوتری، تبدیل صدای بازیکن به نوشته برای چت، غیرفعال کردن بک‌گراندهای متحرک و تغییر مدت‌زمان دیده شدن هر هشدار در بازی، همگی از جمله قابلیت‌های Accessibility بازی Forza Horizon 5 هستند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده