// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۲

داستان‌گویی سینمایی Sherlock Holmes: Chapter One در ویدیو جدید بازی

در ویدیو تبلیغاتی جدید Sherlock Holmes: Chapter One تکنیک‌های مختلفی نشان داده می‌شوند که به قصد تاثیرگذاری بیشتر، در صحنه‌های سینمایی این بازی به کار گرفته شده‌اند.

مدت زیادی تا انتشار Sherlock Holmes: Chapter One باقی نمانده است و استودیو Frogwares، سازنده‌ی این بازی به‌تازگی سراغ پخش ویدیوی جدیدی رفت که ما را با نحوه‌ی ساخت صحنه‌های سینمایی آن آشنا می‌کند. در شرلوک هلمز: فصل اول با نسخه‌ی نوجوان‌ این کارآگاه مشهور مواجه می‌شویم که به شهر زادگاه خود بازمی‌گردد تا درباره‌ی مرگ مادر خود تحقیق کند. شرلوک هلمز این بازی بی‌تجربه، خام و شاید هم کمی پررو به نظر می‌رسد. بااین‌حال، هنوز هم به‌دنبال این است که نامی در حرفه‌ی کارآگاهی برای خود دست‌و‌پا کند.

سازندگان در ویدیو تبلیغاتی جدید بازی Sherlock Holmes: Chapter One از تکنیک‌هایی سینمایی رونمایی می‌کنند که برای انتقال درست احساسات کاراکترها به مخاطب، از آن‌ها استفاده کرده‌اند. یکی از این تکنیک‌ها استفاده از فضای منفی است. نتیجه‌ی استفاده از این تکنیک را در صحنه‌‌ای می‌بینیم که شرلوک هلمز در حال بازجویی و تحت فشار قرار دادن یک NPC است و محیط پس‌زمینه خلوت به نظر می‌رسد. در نتیجه بازیکن روی سوژه‌ی اصلی صحنه که شرلوک است، تمرکز می‌کند. چنین روشی برای قاب‌بندی می‌تواند این حس را منتقل کند که این کارآگاه انگلیسی بر اوضاع تسلط دارد.

در یک صحنه‌ی دیگر می‌بینیم که استودیو Frogwares برای اینکه نشان دهد جر و بحث بین شرلوک و جان اجتناب‌ناپذیر است، از شاخه‌های یک درخت که حالتی محصورکننده دارند، در قاب بهره می‌برد. علاوه‌بر این موارد در ویدیو توضیح داده می‌شود که زاویه‌ی دوبین و نورپردازی نقش بسیار مهمی در بالا بردن کیفیت روایت سینمایی و انتقال درست احساسات مختلف شخصیت‌ها دارند. شما می‌توانید ویدیوی مذکور را در ادامه تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Sherlock Holmes: Chapter One در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی عرضه خواهد شد. نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بازی هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارند. ولی گفته شده است که چند هفته بعد از عرضه روی پلتفرم PC و کنسول‌های نسل ۹، بازی به‌دست دارندگان کنسول‌های نسل هشتمی می‌رسد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی تکنیک‌های روایت سینمایی در بازی Sherlock Holmes: Chapter One چیست؟


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده