// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱

عرضه بازی های واقعیت مجازی بیشتر توسط تیک-تو در آینده

شرکت بزرگ Take-Two Interactive در آینده قصد عرضه‌ی بازی‌های ویدیویی بیشتر برای هدست‌های واقعیت مجازی را دارد.

شرکت تیک-تو در تاریخی نامشخص، نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی Grand Theft Auto: San Andreas را برای آکیولس کوئست 2 عرضه می‌کند؛ همان هدست VR شرکت Meta که به‌تازگی بازی Resident Evil 4 VR روی آن موفق به جلب توجه رسانه‌ها و گیمرها شد. حالا تیک-تو اینتراکتیو که صاحب شرکت 2K و شرکت راک استار است، اعلام کرد که در آینده بازی‌های واقعیت مجازی بیشتری را عرضه خواهد کرد.

از یک طرف مشخص است که شرکت Meta به ریاست مارک زاکربرگ با جدیت فراوان به پشتیبانی از آکیولس کوئست 2 ادامه خواهد داد و از طرف دیگر می‌دانیم که سونی در سال ۲۰۲۲ میلادی با PlayStation VR جدید مخصوص پلی استیشن 5 از راه می‌رسد. در نتیجه وضعیت این‌طور به نظر می‌آید که بازار بازی‌های واقعیت مجازی به‌زودی قدم بعدی خود را برمی‌دارد و برنامه‌ای برای درجا زدن ندارد. آرام‌آرام نظر خیلی‌ها راجع به تجربه‌ی بازی روی هدست واقعیت مجازی تغییر می‌کند. حتی مدیرعامل Take-Two می‌گوید که نسبت به این تکنولوژی شک داشت. اما حالا بیشتر به هیجان‌انگیز بودن آن توجه می‌کند.

درحالی‌که خیلی‌ها برای چند سال می‌گفتند که بازی‌های واقعیت مجازی و دستگاه‌های مناسب اجرای آن‌ها به‌زودی محو می‌شوند، اکنون می‌بینیم که تازه از سال بعد قرار است این نوع از سرگرمی وارد سطح تازه‌ای شود و شاید میلیون‌ها گیمر جدید پیدا کند. تیک-تو هم که متوجه وضعیت رو به پیشرفت بازی‌های VR شده است، در جمله‌ای جالب گفت: «ما همیشه به سمت مکانی می‌رویم که مخاطب در آن حضور دارد».

جالب این‌جا است که در صحبت‌های مدیرعامل تیک-تو دقیقا به راک استار اشاره شد. بالاخره عرضه‌ی نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی L.A. Noire توسط شرکت Rockstar Games یکی از نخستین قدم‌های تیک-تو به سمت بازار VR بود. شرکت 2K هم با NBA 2KVR Experience این مدیوم را امتحان کرد. تیک-تو به استفاده از تیم‌های خلاق خود برای ساخت بازی‌های VR ادامه خواهد داد. بااین‌حال مدیرعامل شرکت می‌گوید که با گذر زمان بیشتر می‌فهمیم چه‌قدر جهان هدست‌های واقعیت مجازی هیجان‌انگیز باقی می‌ماند و بزرگ‌تر می‌شود. قطعا اگر در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی شاهد بیشتر و بیشتر رشد بازار بازی‌های واقعیت مجازی باشیم، تیک-تو اینتراکتیو هم بیش‌ازپیش به آن توجه نشان خواهد داد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده