نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۶

درآمد چشمگیر بازی موبایل Harry Potter: Magic Awakened

بازی Harry Potter: Magic Awakened در عرض دو ماه از زمان عرضه در فروشگاه گوگل پلی استور و اپ استور ۲۲۸ میلیون دلار درآمدزایی داشته است.

بازی موبایل Harry Potter: Magic Awakened که در تاریخ ۹ سپتامبر توسط شرکت چینی NetEase منتشر شده، برای مناطق خاصی از قاره آسیا (شامل چین، تایوان، هنگ کنگ و ماکائو) در نظر گرفته شده و در همین مدت کوتاه به دومین بازی موبایل پرفروشی که از IP هری پاتر استفاده می‌کند تبدیل شده است. این بازی در عرض دو ماه جمعاً ۲۲۸ میلیون دلار درآمد را برای ناشران خود به همراه داشته است.

در مقام مقایسه باید گفت که در حال حاضر بازی Hogwarts Mystery از Jam City در رتبه‌ی نخست پرفروش‌ترین بازی‌های موبایلی دنیای هری پاتر قرار دارد. این بازی از زمان عرضه‌ی جهانی در ماه آوریل ۲۰۱۸، موفق به کسب ۳۴۲ میلیون دلار از محل فروش خود شده است. Harry Potter: Puzzle & Spells از استودیوی Zynga نیز بعد از Magic Awakened در رده سوم قرار می‌گیرد. این بازی از سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون ۱۳۵ میلیون دلار درآمدزایی داشته است.

اما بازی Harry Potter: Wizards Unite در این بین عملکرد به مراتب ضعیف‌تری داشته است. شرکت Niantic از زمان عرضه‌ی این بازی AR در ماه ژوئن ۲۰۱۹ در مجموع ۳۹.۴ میلیون دلار درآمد کسب کرده که ۴.۱ میلیون دلار از آن در سال ۲۰۲۱ به‌دست آمده است. پرچم‌دار محصولات Niantic بازی بزرگ Pokémon Go است که فقط امسال ۱.۱ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به‌دنبال داشته است.

پوستر بازی Harry Potter: Magic Awakened

بنابراین Harry Potter: Magic Awakened به بزرگ‌ترین عرضه‌ی بازی‌های هری پاتر نیز تبدیل می‌شود. Magic Awakened در ماه اول ۱۸۰.۷ میلیون دلار فروش داشته که به مراتب بالاتر از فروش ۳۲.۶ میلیونی بازی Hogwarts Mystery در ماه نخست عرضه بوده است. بازی Wizards Unite در این مدت فقط ۱۲.۳ میلیون دلار فروش کرده است.

اما بازی Hogwarts Legacy یکی دیگر از بازی‌های مورد انتظار دنیای هری پاتر است که اینبار در قالب یک تجربه اکشن نقش‌آفرینی جهان‌باز برای پی سی و کنسول‌های بازی منتشر خواهد شد. بازیکنان در این بازی می‌توانند به شخصی‌سازی کاراکتر خود بپردازند و اصل قصه هم این‌گونه رقم می‌خورد که شما به‌عنوان یکی از دانش‌آموزان هاگوارتز پس از پی بردن به یک راز مخوف و باستانی، باید از فروپاشی جهان جادوگری جلوگیری کنید. گفته می‌شود که بازی Hogwarts Legacy در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesindustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده