// جمعه, ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۸

لغو شدن بازی جدید سازندگان مافیا 3 توسط شرکت تیک تو

استودیو Hangar 13 چند سال مشغول ساخت یک بازی معرفی‌نشده بوده است که حدودا ۵۳ میلیون دلار برای آن خرج شد. شرکت تیک-تو این پروژه را به‌صورت دائمی متوقف کرد.

شرکت تیک-تو به‌صورت رسمی اعلام کرد که یک بازی در حال ساخت را کنسل کرده است تا دیگر تیم سازنده، به‌صورت کامل آن پروژه را کنار بگذارد. مطابق گزارش جیسون شرایر در رسانه‌ی بلومبرگ، محصول مورد اشاره در حقیقت بازی جدید استودیو Hangar 13 (سازنده‌ی بازی Mafia III، محصول سال ۲۰۱۶) بوده است. این بازی ظاهرا با اسم رمز Volt تولید می‌شد و از سال ۲۰۱۷ پروسه‌ی ساخت آن کلید خورد. اما ساخت بازی چند مرتبه از ابتدا آغاز شد و این پروژه با مشکلات مختلف دست‌وپنجه نرم کرد.

رسانه‌ی کوتاکو گزارش داد که این بازی دارای زاویه‌ی دید سوم‌شخص بود و از برخی جهات به Destiny شباهت داشت. حدودا ۲۰۰ نفر در ساخت این بازی نقش داشتند و ۵۳ میلیون دلار برای آن خرج شده بود. اما تیک-تو درنهایت تشخیص داد که محصول نهایی به اندازه‌ی کل بودجه‌ای که برای آن مصرف می‌شود، درآمد نخواهد داشت. شرایر به‌تازگی گفت که کنسل شدن این بازی بزرگ، باعث کاهش تعداد کارمندهای استودیو Hangar 13 نخواهد شد. تیک-تو هم می‌گوید که شرکت 2K باور دارد که استودیو Hangar 13 بدون مشکل به کار روی بازی‌های دیگر ادامه می‌دهد. پس ظاهرا قرار نیست کارمندها اخراج شوند یا مشکل جدی برای استودیو به وجود بیاید.

شرکت تیک-تو اینتراکتیو باور دارد که سازندگان بازی Mafia: Definitive Edition، محصول سال ۲۰۲۰ می‌توانند در آینده موفق به عرضه‌ی اثری شوند که هم در فروش و هم در جلب توجه منتقدها بسیار موفق باشد. همچنین گفته شد که برخی از اعضای استودیو Hangar 13 می‌توانند باتوجه‌به کنسل شدن بازی معرفی‌نشده، در بخش‌های دیگری از شرکت 2K یا حتی مجموعه‌ی بزرگ‌تر صاحب آن یعنی تیک-تو مشغول کار شوند. بالاخره شرکت Take-Two چندین و چند استودیو و تعداد قابل توجهی از بازی‌های در حال ساخت را دارد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده