// پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵

سرمایه‌‎‎گذاری سونی در استودیو Devolver Digital

سونی به‌تازگی تایید کرده درصد کوچکی از سهام استودیوی خوش‌نام Devolver Digital، سازنده‌ی بازی‌هایی چون هات‌لاین میامی و فال گایز را خریداری کرده است.

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، سونی به‌صورت رسمی در توییتر اعلام کرد ۵ درصد سهام استودیوی آمریکایی Devolver Digital را خریداری و در آن سرمایه‌گذاری کرده است. گفتنی است که دیوالور دیجیتال چندوقت پیش به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد و ارزشش به حدود ۱ میلیارد دلار رسید. همچنین سهام این استودیو در حال حاضر در AIM، یکی از بازارهای فرعی بورس لندن خریدوفروش می‌شود.

دیوالور دیجیتال در سال ۲۰۰۹ و در شهر آستین تگزاس تأسیس شد. آن‌ها از آن زمان تاکنون بازی‌های مستقل مهمی از جمله مجموعه‌ی Hotline Miami، بازی فال گایز و اخیرا Death’s Door را ساخته‌اند. بازی‌های آینده‌ی آن‌ها هم شامل آثاری چون Weird Beast ،Shadow Warrior 3 ،Demon Throtthle و The Talos Principle می‌شود.

داگلاس مورین، مدیر ارشد اجرایی دیوالور دیجیتال درخصوص پیوستن استودیو به بورس گفت: «عرضه‌ی سهام‌مان در بازار تصمیم درستی بود؛ از این جهت که به رشد و گسترش ما و همچنین ساخت‌ بازی‌های باکیفیت بیشتر کمک می‌کند. تاثیر مهم‌ترش اما این است که می‌توانیم فرهنگ سازمانی خود را حفظ کنیم. شرکت سهامی عام بودن این مزیت را دارد که پول نقد از طرف سهام‌داران‌مان به استودیو وارد می‌شود. تازه به بازار‌های سرمایه هم دسترسی خواهیم داشت و این باعث می‌شود بتوانیم استراتژی خود را برای رشد بیشتر و جذب بازی‌سازهای بااستعداد دنبال کنیم.»

لوگو شرکت Devolver Digital

دیوالور دیجیتال با انتشار پستی در وب‌سایت رسمی خود گفت که با تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام می‌تواند با شرکت‌هایی همکاری کند که تا پیش از این نمی‌توانست حتی به همکاری با آن‌ها فکر کند. همچنین حالا قادر خواهد بود افراد و استودیوهای بااستعداد بیشتری را به جمع خود اضافه کند. دیوالور دیجیتال اشاره می‌کند که در طول یک سال گذشته چند استودیوی همکار را خریداری کرده است که شامل موارد زیر می‌شود:

Croteam (سازنده Serious Sam و The Talos Principle)، Dodge Roll (سازنده Enter the Gungeon)، Nerial (سازنده Reigns و Cards Shark) و FireFly Studios (سازنده مجموعه بازی Stronghold). این استودیوی تگزاسی می‌گوید این چهار استودیو همچنان آزادی عمل خود را حفظ خواهند کرد و قرار است بازی‌های فوق‌العاده‌ای در آینده منتشر کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی سرمایه‌گذاری سونی در دیوالور دیجیتال چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده