// پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۱

یکی از روسای جدید بلیزارد پس از سه ماه ریاست استعفا داد

جن اونیل که تازه سه ماه پیش به‌همراه مایک یبارا به ریاست بلیزارد رسیده بود، اعلام کرده است از سمت خود استعفا می‎‌دهد.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا خبر دارید که جی الن برک، رئیس پیشین و باسابقه‌ی بلیزارد اواسط مرداد گذشته به‌دلیل جنجال‌ها و شکایت‌هایی که علیه محیط کاری Activision Blizzard مطرح شده بود، از سمت خود استعفا داد. هیئت‌مدیره‌ی بلیزارد هم تصمیم گرفت دو مدیر تازه‌وارد به‌‌نام‌های مایک یبارا و جن اونیل به‌طور مشترک ریاست این شرکت بزرگ بازی‌سازی را برعهده بگیرند. جالب اینکه اونیل اولین زنی است که در تاریخ بلیزارد به بالاترین مقام اجرایی این مجموعه رسید.

او حالا اعلام کرده که پس از سه ماه ریاست، تصمیم گرفته است از سمت خود کنار برود و بلیزارد را نیز در پایان سال جاری میلادی (اوایل دی) برای همیشه ترک می‌کند. اونیل در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده است، می‌گوید: «از همین حالا به بعد مایک یبارا به‌تنهایی بلیزارد را رهبری خواهد کرد. من از سمتم کنار می‌روم؛ نه به این خاطر که هیچ امیدی به پیشرفت بلیزارد ندارم، بلکه دقیقا برعکس. من تحت‌تاثیر شور و شوق کارمندان و مدیران بلیزارد قرار گرفته‌ام. اینجا همه صادقانه درتلاش هستند تا تغییراتی معنی‌دار و پایدار ایجاد کنند.

این نیرویی که در اعضای بلیزارد دیدم، مرا به این فکر واداشت که از مقامم صرف‌نظر کنم تا بتوانم به‌دنبال انجام فعالیت‌هایی بروم که به روند استخدام اقلیت‌های نژادی، جنسیتی و فرهنگی در صنعت بازی کمک کند. امیداورم منشاء تغییرات گسترده‌ای در این صنعت باشم که هم بلیزارد را دربر بگیرد و هم سایر استودیوهای بازی‌سازی. الان دقیقا نمی‌دانم می‌خواهم چه اقداماتی انجام دهم. بااین‌حال، بسیار مشتاقم پا در این مسیر بگذارم.»

جن اونیل، یکی از دو رئیس بلیزارد که استعفا داد

جن اونیل

مدیران اکتیویژن بلیزارد نیز از تصمیم اونیل حمایت کرده‌ و در همین راستا ۱ میلیون دلار به سازمان Women in Games International (نهادی غیرانتفاعی که هدفش تقویت حضور زنان و سایر اقلیت‌ها در صنعت بازی و هچمنین حمایت از حقوق آن‌ها است) اهدا کرده‌اند. اونیل که یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این سازمان است، می‌گوید این پول برای «مهارت‌آموزی، برنامه‌های آموزشی و هدایت فکری افراد» صرف خواهد شد.

همچنین یکی از سخن‌گوهای اکتیویژن بلیزارد اعلام کرده این ۱ میلیون دلار جدا از آن ۱۸ میلیون دلاری است که این شرکت اخیرا بر سر پرداختش با کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر آمریکا به توافق رسیده بود. طبق این توافق، اکتیویژن بلیزارد موظف شد ۱۸ میلیون دلار به شاکی‌ها پرداخت کند و هرچه باقی ماند نیز به نهادهای خیریه‌ای که در زمینه‌ی برابری شغلی فعالیت می‌کنند، برسد.

اونیل در حالی بلیزارد را ترک می‌کند که این شرکت هنوز در وضعیت آشفته‌ای به سر می‌برد. آن‌ها اخیرا اعلام کردند رویداد آنلاین BlizzCon 2022 که قرار بود در ماه فوریه (بهمن-اسفند) برگزار شود، لغو شده است و این‌طور که می‌گویند، به‌جای آن می‌خواهند تمرکز خود را روی «حمایت از کارمندان‌شان» بگذارند. اونیل همچنین می‌گوید یبارا از تصمیم او «بسیار حمایت کرده است.»

Blizzard

براساس گفته‌های منبعی داخلی، استعفای اونیل روی روحیه‌ی کارمندان بلیزارد تاثیر منفی زیادی گذاشته است. ایمی دانهم، رئیس سابق بخش فنی بلیزارد که او هم استعفای خود را به‌تازگی اعلام کرده است، دیروز در توییتر اشاره کرد که هر سه مدیر ارشد زن، امسال این شرکت را ترک کردند. او می‌گوید: «رفتن جن بسیار دردناک است. من واقعا او را دوست داشتم و احترام زیادی برایش قائل بودم. او یک مدیر بزرگ در سطح جهانی است. رهبری او تنها چیزی بود که در کل سال ۲۰۲۱ باعث می‌شد به آینده‌ی بلیزارد امیدوار باشم.»

گفتنی است که اونیل در ژانویه ۲۰۲۱ (دی-بهمن ۹۹) به‌عنوان معاون بخش توسعه به بلیزارد پیوست. او پیش از این رئیس استودیوی Vicarious Visions، سازنده‌ی بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 بود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی استعفای جن اونیل چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده