نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹

بازی اونجرز فروش XP Booster با پول واقعی را متوقف می‌کند

استودیو توسعه‌دهنده بازی Marvel’s Avengers ضمن عذرخواهی بابت تأخیر در پاسخگویی به انتقادات بازیکنان اعلام کرد که از این به بعد، XP بوسترها با پول واقعی به بازیکنان فروخته نمی‌شوند.

بعد از اینکه بازیکنان Marvel’s Avengers نسبت به فروش افزایش‌دهنده‌ی XP و دارایی‌های درون بازی با پول واقعی اعتراض کردند، حساب رسمی اونجرز در توییتر گفت که این موارد از فروشگاه داخل بازی حذف خواهند شد. تیم سازنده در یک پیام نوشت: «از اینکه زودتر به نگرانی شما در مورد اضافه شدن خریدهای پولی به Marketplace پاسخ ندادیم، پوزش می‌طلبیم. ما این گزینه را به‌عنوان راهی برای تکامل جامعه‌ی بازیکنان معرفی کردیم و چون به شکل مستقیم به بازیکنان قدرت بیشتر ارائه نمی‌کرد، در ابتدا به آن نگاه pay-to-win (پرداخت هزینه برای برتری در بازی) نداشتیم».

آیتم Hero’s Catalysts، عملا موجب افزایش XP دریافتی بازیکنان می‌شود و ازطریق Fragment Extractor می‌توان دارایی‌های درون بازی مورد نیاز برای آپگریدها را کسب کرد. قبلا تنها با بازی کردن امکان به‌دست آوردن این موارد را داشتیم. اما به‌تازگی توسعه‌دهندگان اونجرز شروع به فروش این آیتم‌ها در ازای Hero Credit کرده بودند که با پول واقعی قابل خرید است.

این درحالی است که کریستال داینامیکس در ابتدا وعده داده بود که تنها آیتم‌های ظاهری را با پول واقعی به فروش می‌رساند. به همین خاطر وقتی خریدهای درون‌برنامه‌ای Pay to Win به اونجرز اضافه شدند، طرفدارها خشم جدی خود را به سازندگان نشان دادند. عده‌ی زیادی در همین راستا در ردیت انتقادهای خود را به گوش کریستال داینامیکس رساندند. حالا بالاخره سازندگان از تصمیم عجیب و بحث‌برانگیز خود عقب‌نشینی کرده‌اند.

گیم پلی بازی مارولز اونجرز

آیتم‌های Hero’s Catalysts و Fragment Extractors همچنان ازطریق بازی کردن قابل دریافت خواهند بود. البته افرادی که تاکنون اقدام به خرید این موارد کرده بودند، قرار نیست موارد خریداری‌شده را از دست بدهند. در ادامه‌ی متن پیام استودیو سازنده نوشته شده است: «امیدواریم این حرکت اولین قدم در راستای بازسازی اعتماد شما به ما به‌عنوان یک تیم باشد».

بازی Marvel’s Avengers اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی و گوگل استیدیا منتشر شد. تا اینکه کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز اوایل سال جاری میلادی نسخه ارتقا یافته‌ی بازی را دریافت کردند. اونجرز با واکنش‌های مختلفی از سوی مخاطبان خود مواجه شد و این مورد جدیدترین حاشیه‌ای است که برای چندین و چند روز، گریبانگیر محصول کریستال داینامیکس بود.

این بازی به‌عنوان یک سرویس آنلاین همچنان محتوای جدید در حال ساخت دارد. از جمله‌ی این موارد باید به اضافه شدن شخصیت Spider-Man با رویدادها و داستان‌های خود اشاره کرد. این ابرقهرمان محبوب دنیای مارول دراصل قرار بود در اوایل سال ۲۰۲۱ به مارول اونجرز اضافه شود. ولی سازندگان پس از عرضه‌ی پردردسر بازی تصمیم گرفتند که زمان عرضه‌ی آن را مقداری به تأخیر بیاندازند. کاربرهای کنسول PS4 و کنسول PS5 طی ماه‌های آتی بالاخره مرد عنکبوتی استودیو کریستال داینامیکس را می‌بینند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده