نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴

فروش قابل توجه بازی Street Fighter 5

آمار فروش رسمی بازی مبارزه‌ای Street Fighter 5 از زمان عرضه تا پایان ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ اعلام شد.

در تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت کپکام سراغ به‌روزرسانی آمار فروش انواع‌واقسام بازی‌های ویدیویی بزرگ خود مثل بازی Resident Evil 2 (محصول ۲۰۱۹) و بازی Resident Evil 7: biohazard رفت. به همین دلیل اعلام شد که بازی Street Fighter 5 شش میلیون نسخه فروخته است. پس مانستر هانتر و سری بازی Resident Evil، تنها مجموعه‌های موفق کپکام در سال‌های اخیر نیستند. به بیان دقیق‌تر، از ابتدای ژوئیه ۲۰۲۱ تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی، ۲۰۰ هزار نسخه‌ی دیگر از بازی استریت فایتر 5 فروخته شدند تا مجموع فروش این بازی فایتینگ به ۶ میلیون نسخه برسد.

بازی Street Fighter 5 در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۶ (۲۷ بهمن ۱۳۹۴) در دسترس کاربران پلی استیشن 4 و کامپیوتر قرار گرفت و به‌دلیل فقدان ویژگی‌هایی نظیر حالت آرکید و البته بخش آنلاین ناامیدکننده با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان و بازیکنان روبه‌رو شد. اما شرکت کپکام طی سال‌ها مشغول بهتر کردن بازی و ارائه‌ی منظم محتوایات تازه برای استریت فایتر ۵ است تا تعداد حالت‌ها و کاراکترهای بازی بیشتر و بیشتر بشوند. امسال نیز شاهد انتشار فصل پنجم بودیم که دَن هیبیکی، رُز، اوری و آکیرا کازاما از مجموعه‌ی Rival Schools را به بازی اضافه کرد.

پنجمین و آخرین کاراکتر سیزن پس فصل پنج استریت فایتر 5 نیز لوک است که در اواخر ماه جاری به بازی Street Fighter 5 می‌آید. در این بین شایعات جدید از این حکایت دارند که کپکام مشغول توسعه‌ی بازی Street Fighter 6 برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و کامپیوتر شده است. این شایعه تابه‌حال تایید یا تکذیب نشده است. اما حتی در صورت وجود این بازی، یوشینوری اونو، تهیه‌کننده‌ی سابق مجموعه در توسعه‌ی نسخه‌ی ششم نقشی ندارد. زیرا در ماه اوت ۲۰۲۰ کپکام را ترک کرد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده