نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۱

سازنده بازی های سرزمین میانه روی یک اثر جدید AAA کار می‌کند

استودیو سازنده بازی‌های Shadow of Mordor و Shadow of War در حال استخدام کارمندهای بیشتر برای یک پروژه جدید و AAA است.

استودیو Monolith Productions، توسعه‌دهنده‌ی بازی Middle-earth: Shadow of Mordor و دنباله‌ی آن یعنی بازی Middle-earth: Shadow of War، به‌تازگی برای جذب نیروی جدید در ۲۱ موقعیت شغلی آگهی منتشر کرد؛ از طراح گرافیک تا مهندس نرم‌افزار. این آگهی در وبسایت رسمی استخدام شرکت قرار گرفت و نشان می‌دهد که Monolith در حال افزایش آمادگی خود برای ساخت یک بازی AAA جدید است که البته ما اکنون هیچ شناختی از آن نداریم.

بازی Shadow of Mordor در سال ۲۰۱۴ منتشر شد تا به یک موفقیت غیرمنتظره دست پیدا کند. واکنش منتقدان به این بازی بسیار مثبت بود و آمار فروش آن از انتظارات سازندگان بالاتر رفت. باوجود انتقادات زیادی که قبل از انتشار بازی به ایده‌ی ساخت یک بازی اورجینال براساس داستان‌های افسانه‌ای ارباب حلقه‌ها وارد شده بود، Shadow of Mordor درنهایت به یک تجربه‌ی محبوب میان طرفداران تبدیل شد. این بازی به خاطر استایل مبارزات شبیه به بازی Batman: Arkham و مکانیزم مخفی‌کاری آن مورد تحسین قرار گرفت. اما این سیستم نمسیس بازی بود که بیش از هر مورد دیگر توانست خیلی‌ها را تحت تاثیر قرار بدهد.

Nemesis System موجب می‌شد تا دشمنانی که موفق به کشتن بازیکن می‌شوند، ارتقا پیدا کنند و با دریافت قابلیت‌های جدید، برای بازیکن بیشتر و بیشتر چالش‌برانگیز باشند. این سیستم می‌تواند ضعیف‌ترین کاراکترهای دشمن را به یک مینی‌باس با توانایی بالا تبدیل کند که این امر هیجان و حساسیت مبارزات سری بازی Middle-earth استودیو Monolith Productions را بسیار بالاتر برده است.

شخصیت اصلی بازی Shadow of Mordor

موفقیت Shadow of Mordor باعث شد تا Monolith Productions به فکر انتشار دنباله‌ی این بازی تحت عنوان Shadow of War در سال ۲۰۱۷ بیافتد. قسمت دوم مجموعه‌ی Middle-earth به‌دلیل اضافه شدن قلعه‌هایی که بازیکنان قادر به تصاحب و دفاع از آن‌ها بودند، مورد تحسین مخاطبان خود قرار گرفت. با اینحال به‌دلیل اضافه شدن خریدهای درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها انتقاداتی هم به Shadow of War وارد شد.

Monolith Productions از سال ۲۰۱۷ بازی دیگری را به‌عنوان دنباله‌ی Shadow of War معرفی نکرده است. اما باتوجه به ثبت پتنت Nemesis System توسط شرکت برادران وارنر در ماه فوریه سال جاری، شانس اینکه از این سیستم در بازی جدید مونولیث استفاده شود، بسیار زیاد است. برخی افراد می‌گویند باتوجه به عملکرد خوب دو بازی نخست Middle-earth، بعید است شرکت وارنر این مجموعه را به استودیو دیگری بسپارد. همان‌گونه که استودیو بازی‌سازی Rocksteady چند سال محصول جدیدی را عرضه نکرد و حالا بالاخره در حال بازگشت به میادین با بازی Suicide Squad: Kill the Justice League است، آرام‌آرام Monolith Productions هم باید دوباره سروصدا کند.

مبارزات بازی Shadow of Mordor

این احتمال وجود دارد که Monolith Productions به‌عنوان یکی از استودیوهای وارنر، مشغول کار روی پروژه‌ای جدید و بی‌ارتباط با مجموعه‌ی سرزمین میانه باشد. به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه همین الان هم یک بازی جدید The Lord of the Rings در دست ساخت است. بازی The Lord of the Rings: Gollum در استودیو Daedalic Entertainment توسعه داده می‌شود و قرار است کنترل شخصیت Sméagol (اسمیگل/گالوم، یکی از شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی ارباب حلقه ها) را به بازیکنان بدهد. این بازی که بیشتر به نام Gollum شناخته می‌شود، بنابر توضیحات استودیو سازنده قرار است یک اثر داستانی با تمرکز روی مکانیزم مخفی کاری باشد که بازیکن باید در آن از مبارزات مستقیم اجتناب کند.

بازی The Lord of the Rings: Gollum در سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو سوییچ و پی سی عرضه خواهد شد. پس از انتشار اطلاعات بیشتر از اثر جدید و در حال ساخت تیم Monolith Productions می‌توانید اخبار بازی را از زومجی دنبال کنید.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با ما و کاربرهای محترم سایت در میان بگذارید.


منبع collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده