نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۸

ارسال هوایی کنسول‌های PS5 برای تأمین تقاضای بازار بریتانیا

سونی با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، سه هواپیمای B747 پر از کنسول‌های پلی استیشن 5 را برای فروش آخرین هفته‌ی سال به انگلستان ارسال خواهد کرد. 

کنسول‌های بازی و به‌طور کلی بازی‌های ویدیویی معمولا در تعطیلات آخر سال، دوران اوج فروش خود را در طول سال تجربه می‌کنند. حالا و در شرایطی که عوامل مختلف دست به‌دست هم داده تا کمبود عرضه‌ی سخت‌افزار گیمینگ در نقاط مختلف جهان احساس شود، تأمین نیاز بازار از اهمیت بالاتری برخوردار شده است. در همین راستا، سونی تصمیم گرفته تا برای حداکثر بهره‌برداری از بازار فروش مهمی همچون بریتانیا، ارسال بار به این کشور را ازطریق هواپیماهای بوئینگ 747 و به‌صورت مستقیم از سئول به لندن انجام دهد.

براساس گزارش نشریه The Sun، هر یک از این پروازها شامل ۵۰ پالت بزرگ کنسول‌های پلی استیشن 5 هستند که هفته‌ی آخر سال به کشور وارد خواهند شد. طبق گزارش‌ سان، محموله‌ی ارسالی هر یک از این هواپیماهای B747، ازطریق ۱۲ تریلی باربری به مراکز توزیع سراسر بریتانیا ارسال خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که این محموله‌ها دلیلی بر افزایش غیرعادی ظرفیت انبارهای PS5 در فروشگاه آمازون، آرگوس و گیم در بریتانیا طی هفته‌ی گذشته بوده است.

افزایش چشمگیر حجم تقاضا درکنار کمبود جهانی تراشه‌های الکترونیکی موجب شده تا تأمین کنسول‌های پلی استیشن 5 از زمان عرضه‌ی این محصولات در نوامبر ۲۰۲۰ دشوارتر شود. گفته می‌شود سونی برای اضافه کردن دو پرواز دیگر به بریتانیا تا انتهای این ماه برنامه‌ریزی می‌کند. معمولا این قبیل اقدامات به‌دلیل هزینه‌ی بالایی که برای تأمین کنندگان دارند، فقط در مواقع اضطراری انجام می‌گیرند.

ارسال هوایی کنسول های پلی استیشن 5

پیرس هاردینگ رولز، رئیس بخش تحقیقات گروه Ampere Analysis توضیح داده که «اغلب از حمل‌و‌نقل هوایی در این فاصله‌ی طولانی اجتناب می‌شود، زیرا هزینه‌ی بالایی برای تأمین کنندگان به‌دنبال دارد. اما این شرکت‌ها برای غلبه بر مشکلات زنجیره تأمین گاهی اوقات مجبورند تا برای بهره بردن از این زمان طلایی سال، محصولات خود را بسیار سریع‌تر از کارخانه به فروشگاه‌ها برسانند.»

هاردینگ رولز در ادامه خاطر نشان کرده که «من معتقدم سونی در زمان آغاز عرضه‌ی کنسول‌های PS5 نیز بخشی از محموله‌ی ارسالی خود را ازطریق حمل‌و‌نقل هوایی منتقل کرده بود. این کار بسیار سریع‌تر از حمل‌و‌نقل دریایی انجام می‌گیرد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که ارسال هوایی و سریع محموله‌ی کنسول‌ها در این مدت ممکن است بعد از عبور از تعطیلات و بازگشت و حمل‌و‌نقل عادی دریایی موجب کمیاب شدن این محصول برای مدتی مشخص شود.»

سونی هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که کمبود عرضه‌ی پلی استیشن 5 به فروش سخت‌افزاری این شرکت آسیب وارد کرده است، اما این شرکت همچنان امیدوار است تا به هدف‌گذاری خود برای فروش سالانه‌ی کنسول‌های بازی دست پیدا کند. این شرکت انتظار دارد تا در پایان سال مالی جاری ۲۰۲۱ که در انتهای ماه مارس ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد، ۱۴.۸ میلیون واحد کنسول PS5 را به فروش برساند. این میزان از رکورد فروش PS4 در دوره‌ی زمانی مشابهی که از طول عمر این کنسول می‌گذشت عبور خواهد کرد.

کنسول های پلی استیشن 5 در قفسه فروشگاه

سونی طی اولین دوره‌ی سه‌ماهه سال مالی ۲۰۲۱ موفق به فروش ۲.۳ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 شده بود. در دوره سه‌ماهه دوم سال نیز ۳.۳ میلیون واحد دیگر به این آمار افزوده شد تا در نیمه نخست سال در مجموع ۵.۶ میلیون واحد کنسول را به فروش رسانده باشد. جیم رایان، رئیس سرگرمی‌های تعاملی سونی در ماه می گفته بود که این شرکت امیدوار است تا کمبود عرضه‌ به بازار از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ رو به بهبودی برود.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده