// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۸

مشکل باتری ساعت داخلی پلی استیشن 5 با آپدیت برطرف شد

سونی که مدتی قبل مشکل باتری CMOS کنسول PS4 را با یک آپدیت برای همه برطرف کرد، حالا این کار را برای کنسول PS5 هم انجام داده است.

شرکت سونی چند هفته‌ی قبل با برطرف ساختن مشکل باتری ساعت داخلی PS4 عملا عمر مفید کنسول نسل ۸ خود را به شکل قابل‌توجه با یک آپدیت نرم‌افزاری افزایش داد. حالا این مشکل، به‌لطف آپدیت جدید در پلی استیشن 5 هم برطرف شده است تا سال‌ها بعد، دیگر اصلا گیمرها از این بابت نگران عملکرد کنسول نباشند. اکنون حتی اگر باتری CMOS کنسول PS4 و باتری CMOS کنسول PS5 خراب یا تخلیه شود یا اصلا باتری CMOS داخل این دستگاه‌ها نباشد، آن‌ها همچنان بدون هیچ مشکلی به اجرای بازی‌های ویدیویی دیسکی و دیجیتالی خریداری‌شده توسط بازیکن ادامه می‌دهند.

وظیفه‌ی اصلی باتری CMOS داخل همه‌ی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 سونی این است که مدام ساعت و تاریخ دقیق را نگه دارد. از حالا به بعد فقط برای اجرای بازی‌هایی که با اشتراک پلی استیشن پلاس دریافت کرده‌اید، کنسول نسل ۹ شما به وجود باتری CMOS سالم در دستگاه اهمیت می‌دهد. چرا که برای اجرای بازی‌های پلاس، سونی باید مطمئن شود که شما تاریخ و ساعت را دستکاری نکرده‌اید و مشترک سرویس هستید. اما تمام بازی‌های دیجیتالی خریداری و دانلودشده توسط شما و تمامی بازی‌های فیزیکی که در اختیار دارید، از این به بعد بدون هیچ‌گونه ارتباط با باتری ساعت داخلی اجرا می‌شوند.

در نتیجه مثلا اگر در سال ۲۰۴۰ سرورهای پلی استیشن 5 به‌صورت کامل خاموش شده باشند و باتری CMOS دستگاه شما خالی یا خراب شود هم هیچ مشکلی در اجرای بازی‌های نصب‌شده‌ای که صاحب آن‌ها هستید، نخواهید داشت. چند ماه قبل بسیاری از کاربرها گفته بودند که مشکل نرم‌افزاری مربوط‌به باتری CMOS در طولانی‌مدت عملا باعث کاهش عمر مفید کنسول PS4 و کنسول PS5 می‌شود و برخی نگرانی‌ها را به وجود می‌آورد. اما حالا به‌لطف آپدیت‌های نرم‌افزاری، دیگر هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها با مشکل نام‌برده دست‌وپنجه نرم نمی‌کنند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده