// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۶

سرورهای نسخه چینی فورتنایت برای همیشه خاموش می‌شوند

نسخه‌ی چینی بازی فورتنایت که توسط تنسنت در حال ساخت بود، دیگر هیچ‌وقت به‌دست گیمرهای چینی نخواهد رسید.

اپیک گیمز برای مدتی نسبتا طولانی مشغول تست نسخه‌ی جداگانه‌ای از Fortnite، بازی محبوب بتل رویال خود بود تا آن را به گیمرهای چینی عرضه کند. حالا اما در وب‌سایت رسمی نسخه‌ی چینی فورتنایت اعلام شده است که سرورهای این بازی در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) برای همیشه خاموش می‌شوند. ناگفته نماند که این نسخه توسط شرکت عظیم چینی تنسنت در دست ساخت بود.

این بازی که با نام Fortnite China شناخته می‌شد، به‌طور خاص برای جذب مخاطبان چینی و مطابق سلیقه‌ی آن‌ها طراحی شده بود. همچنین برای اینکه این بازی Free-to-Play با قوانین سختگیرانه‌ی دولت چین در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی سازگار باشد، سازندگان تغییراتی را در آن نسبت به بازی Fortnite اصلی ایجاد کردند. مثلا در فورتنایت چینی نمایش خون و جمجمه ممنوع بود و برخلاف نسخه‌ی اصلی، در آن از خریدهای دورن‌برنامه‌ای خبری نیست.

دنیل احمد، تحلیل‌گر ارشد شرکت تحقیقاتی Niko Partners به‌تازگی در یک توئیت گفت که این نسخه از فورتنایت تا به امروز بیش از دو سال در فاز آزمایشی به سر می‌برد. اما هیچ‌وقت به‌صورت کامل و رسمی در دسترس بازیکنان چینی قرار نگرفت. چون دولت این کشور به عرضه‌ی فورتنایت چینی چراغ سبز نشان نداد.

Fortnite

اگر از منظر تجاری به قضیه نگاه کنیم، ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای که مدت طولانی در دست توسعه بود و قرار نیست به جایی برسد، واقعا منطقی به‌نظر نمی‌آید. دنیل احمد می‌گوید اپیک گیمز و تنسنت زمانی‌که تصمیم گرفتند فورتنایت را به چین بیاورند، با همدیگر قراردادی چندساله امضا کردند. آن‌ها در راه ساخت این بازی متحمل هزینه‌های زیادی شدند؛ از هزینه‌های عملیاتی تا پرداخت پول برای تمدید مجوزها و موارد ریز و درشت دیگر. وقتی قانون‌گذارهای چینی نمی‌گذارند فورتنایت چینی به بازار عرضه شود، دیگر هزینه‌ی بیشتر توجیهی ندارد؛ مخصوصا حالا که مشخص نیست تا چند سال بعد شرکت Apple جلوی قرارگیری مجدد فورتنایت روی اپل استور را بگیرد.

این در حالی است که در چند پلتفرم، فورتنایت همچنان با قدرت به رشد خود ادامه می‌دهد و برای اپیک گیمز درآمدزایی می‌‌کند. آن‌ها نیز برای اینکه آمار بازیکنان و صدالبته درآمد این پدیده‌ی ویدیو گیمی را بالا نگه دارند، اسکین‌ها، حالت‌های مختلف و رویدادهای متنوع را به‌طور منظم به بازی می‌آورند.

نظر شما کاربران محترم زومجی در این‌باره چیست؟


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده