پشتیبانی نسخه پی سی Battlefield 2042 از فناوری های DLSS و RTAO
توسعهدهندگان استودیو DICE با همکاری شرکت انویدیا تکنولوژی DLSS و انویدیا رفلکس را به همراه Ray-Traced Ambient Occlusion برای نسخهی کامپیوترهای شخصی بازی Battlefield 2042 ارائه میکنند. این ویژگی در نسخهی کنسولهای نسل نهمی بازی بتلفیلد 2042 وجود نخواهد داشت. متن رسمی توضیحات ارائهشده راجع به تاثیر استفادهی نسخه PC بتلفیلد 2042 از این تکنولوژیها را میتوانید در ادامه مطالعه کنید.
تکنولوژی رهگیری پرتو موجب بهبود جلوههای گرافیکی بازی میشود و صحنههای واقعگرایانهتری را ایجاد میکند؛ تا کمک شایانی به غوطهور شدن بازیکن در جریان بازی کرده باشد. EA و DICE در بازی Battlefield 2042 تکنولوژی Ray-Traced Ambient Occlusion را به بتلفیلد 2042 اضافه میکنند که دقت پردازش سایهها در زمان مسدود شدن مسیر نور دربرابر دیوارها، شاخ و برگ درختان و سایر آیتمهای محیط بازی را به مراتب افزایش میدهد.
فناوری Ray-Traced Ambient Occlusion که به اختصار RTAO نامیده میشود، به یک کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی لپتاپ مجهز به Microsoft DirectX Raytracing (DXR) نیاز دارد و بهلطف معماری هستههای اختصاصی RT که عملیات رهگیری پرتو را شتاب میبخشند، روی کارت گرافیکهای سری GeForce RTX بهترین عملکرد را خواهد داشت.
NVIDIA DLSS نیز یکی دیگر از فناوریهای تحت پشتیبانی بازی Battlefield 2042 است که هماکنون در بیش از ۱۲۰ بازی و نرمافزار، موجب ارتقا قابلتوجه عملکرد سیستم موقع اجرای آنها شده است. DLSS از فناوری پیشگامانهی خروجی گرفتن تصاویر به وسیلهی هوش مصنوعی و پردازندههای مبتنی بر هستههای اختصاصی Tensor بهره میبرد که بهصورت انحصاری در پردازندههای گرافیکی GeForce RTX قرار گرفتهاند.
شما میتوانید از روز اول عرضهی Battlefield 2042، فناوری NVIDIA DLSS را مورد استفاده قرار داده و بهترین عملکرد سیستم مورد استفادهی خود را با بالاترین رزولوشن ممکن، حداکثر جلوههای گرافیکی، نرخ فریم بالا و کیفیت تصویر بینقص در زمان اجرای این بازی دریافت کنید. بهزودی آمار و ارقام نتایج عملکرد بتلفیلد 2042 در زمان بهرهگیری از فناوری NVIDIA DLSS ارائه خواهد شد.
اما درنهایت فناوری NVIDIA Reflex را داریم که میتواند زمان تأخیر سیستم را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. زمان تأخیر سیستم، یکی از مهمترین عوامل مؤثر در عدم پاسخگویی مطلوب گیمپلی بازی محسوب میشود. حتما از این فناوری برای پاسخگویی بهتر و برخورداری از مزیتهای رقابتی استفاده خواهید کرد.
در سایر اخبار بازی Battlefield 2042، از عدم اجرای آن در کنسولهای نسل ۹ سونی و مایکروسافت با فریمریت ۱۲۰ مطلع شدیم؛ نکتهای که یکی از اعضای استودیو DICE، آن را در ResetEra تایید کرد. ظاهرا CPUهای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس از قدرت مورد نیاز برای پشتیبانی کامل بتلفیلد 2042 از نمایشگر ۱۲۰ هرتز بهره نمیبرند. البته که این ادعای سازندگان است. در توضیحاتی منتشرشده از سوی آنها میخوانیم:
«دربارهی رزولوشن مشکل خاصی وجود ندارد. اما با حضور همزمان ۱۲۸ بازیکن در نقشهی بازی، CPU بهصورت مستمر تحت فشار قرار گرفته است و امکان جهش از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به 120FPS را نداریم. کاهش رزولوشن تصویر نیز کمک چندانی به این میزان از افزایش فریمریت نمیکند».
Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) بهصورت رسمی منتشر میشود. در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.