// شنبه, ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۱

بررسی تلاش تنسنت برای خریداری سومو دیجیتال توسط کمیته امنیتی آمریکا

Sumo Digital به‌صورت رسمی گفت که کمیته‌ی بررسی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آمریکا مشغول بررسی تلاش تنسنت برای خریداری این شرکت شده است.

کمیته‌ی بررسی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آمریکا به شکل رسمی وارد بررسی پرونده‌ی خریداری شرکت Sumo Digital توسط شرکت چینی Tencent شده است. به همین خاطر غول ثروتمند چینی فعلا روند خریداری را متوقف‌شده می‌بیند و باید منتظر دریافت تاییدیه‌ی رسمی کمیته باشد. البته که ممکن است کمیته درنهایت با به سرانجام رساندن بررسی‌های لازم، مجوز خرید را صادر کند. ولی همین که بررسی به شکل رسمی آغاز شده، باعث می‌شود که روی کاغذ هر اتفاقی بتواند در ادامه رخ دهد.

تنسنت از چند ماه قبل پروسه‌ی خرید سومو دیجیتال با قیمت ۱.۲۷ میلیارد دلار را آغاز کرده است. وظیفه‌ی کمیته‌ی مورد بحث چیزی نیست جز اینکه مطمئن شود خرید در حال انجام، آسیبی به امنیت ملی ایالات متحده‌ی آمریکا نمی‌زند. Sumo Digital در اصل یک شرکت بریتانیایی عظیم است. اما برخی از استودیوهای بازی‌سازی آن در آمریکا قرار دارند. سومو در توضیح شرایط به وجود آمده گفت که شرکت Tencent کاملا مهیای دادن تعهدات لازم برای راضی کردن کمیته است.

هر ۱۴ استودیو بازی سازی سومو گروپ

طی دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کمیته‌ی نام‌برده سخت‌گیری بیشتری نسبت به خریدارهای چینی از خود نشان داد. این وسط مشخص نیست که پروسه‌ی بررسی چه‌قدر زمان می‌برد. بالاخره این کمیته از ماه‌ها قبل مشغول بررسی پرونده‌ی خریداری TikTok است؛ خریدی که هنوز شاهد صادر شدن مجوز آن نبوده‌ایم.

این اتفاق در حالی رخ داده است که مدتی قبل، دولت کشور چین جلوی ادغام دو سایت بزرگ استریم بازی‌های ویدیویی توسط شرکت تنسنت را گرفت. سومو که سابقه‌ی همکاری با ایکس باکس، اپل، گوگل و پلی استیشن را دارد، در بخشی از بیانیه‌ی خود نوشت که در حال تلاش برای دریافت مجوز تا قبل از پایان یافتن سال جاری میلادی است. باید صبر کرد و دید که درنهایت کمیته در چه زمانی به سراغ صدور کدام دستور خواهد رفت. تنسنت چند هفته‌ی قبل توضیح داد که خریداری سومو دیجیتال قرار نیست به همکاری‌های استودیوهای آن با انواع‌واقسام شرکت‌ها پایان بدهد.


منبع CNA
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده