// جمعه, ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۶

رضایت فراوان کارمندهای اکتیویژن بلیزارد از تصمیمات جدید مدیرعامل شرکت

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد هم حقوق خود را شدیدا کاهش داد و هم قوانین جدیدی برای محیط کار وضع کرد. کارمندان شرکت انجام این کارها توسط او را یک پیروزی بزرگ برای خود می‌دانند.

اتحادیه‌ی کارمندهای شرکت عظیم اکتیویژن بلیزارد که با نام ABK شناخته می‌شود، از انتشار نامه‌ی رسمی جدید بابی کوتیک به‌شدت خوشحال است و آن را یک پیروزی بزرگ می‌داند. کوتیک در مقام مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد تا اطلاع ثانوی خود را از دریافت پاداش منع کرد. او حقوق عادی خود را تا «حداقل حقوق قانونی در ایالت کالیفرنیا» پایین آورد. به این معنی که کوتیک فعلا به مانند سطح پایین‌ترین کارمند شرکت، سالانه ۶۲۵۰۰ دلار حقوق می‌گیرد.

وی همچنین توضیح داد که از این به بعد آزار دادن هر کارمند، بدون هشدار قبلی منجر به اخراج فرد خطاکار می‌شود. رفتارهای غیر حرفه‌ای، نژادپرستی و سواستفاده از جایگاه دیگر حتی مرتبه هم بخشیده نخواهند شد. کوتیک قصد افزایش کارمندهای زن شرکت را دارد، ۲۵۰ میلیون دلار را به استخدام افراد بااستعداد و کاربلد طبقه‌بندی‌شده در اقلیت‌ها اختصاص داد و میزان نظارت روی تمامی بخش‌های اکتیویژن بلیزارد را افزایش می‌دهد. او همچنین توضیح داد که حقوق‌ها از این به بعد با دقت بیشتر به صلاحیت و زحمات افراد پرداخت می‌شوند.

کارمندهای اکتیویژن بلیزارد همچنان مطالبات فراوانی از این شرکت ثروتمند دارند و منتظر بهبود یافتن بیشتر و بیشتر شرایط کاری هستند. مقام‌های قانونی مختلف هم طی ماه‌های آتی به شکایت رسمی از اکتیویژن بلیزارد در دادگاه ادامه می‌دهند. اما نمی‌توان انکار کرد که حرکت جدید بابی کوتیک واقعا در جلب رضایت خیلی‌ها موفق بوده است. چون مثلا هیچ‌کس انتظار نداشت که او شخصا به اعضای هیئت مدیره درخواست بدهد که حقوق وی را تا این حد محدود کنند.

بابی کوتیک، مدیر ارشد اجرایی Activision Blizzard / اکتیویژن بلیزارد

از این به بعد کارمندها اگر با رفتارهای نادرست و ظالمانه از سوی افراد بالاتر از خود در شرکت اکتیویژن بلیزارد مواجه شوند، حق شکایت مستقیم از آن افراد در دادگاه را دارند. در حقیقت کارمندها دیگر محدود به شکایت‌های داخل شرکت در بخش منابع انسانی نیستند. براساس دستور بابی کوتیک هیچ‌کس نمی‌تواند یک کارمند را به خاطر اینکه از فرد بالاتر از خود (از نظر جایگاه در شرکت) شکایت رسمی کرده است، تعلیق یا اخراج کند.

برای درک بهتر ماجرا باید بدانید که مثلا شرکت Riot Games، سازنده‌ی بازی Valorant و مجموعه بازی League of Legends به هیچ‌کدام از کارمندهای خود اجازه نمی‌دهد که شکایت خود از یک فرد داخل شرکت را به بیرون از شرکت و نزد سیستم قانونی ببرند. در آن شرکت اگر از کسی شکایت دارید، باید فقط به خود افراد مسئول و دارای مقام‌های بالاتر در Riot Games اطلاع بدهید. پس اگر فرضا رئیس یک بخش به یکی از کارمندهای خود حمله‌ی فیزیکی کند و او به‌جای اطلاع به بخش منابع انسانی به‌صورت مستقیم سراغ شکایت دادگاهی برود، به خاطر این شکایت اخراج می‌شود.

اتحادیه‌ی کارمندهای اکتیویژن بلیزارد نوشت: «امروز برای ما یک برد بزرگ رقم خورد. البته همچنان هوشیار هستیم و به تلاش برای ایجاد تغییرات مورد نیاز بیشتر ادامه می‌دهیم. همچنان معتقدیم که تحقیقات راجع به رفتارهای غلط جریان‌یافته در اکتیویژن بلیزارد باید توسط دفتر قانونی بزرگ کاملا بی‌طرف انجام شود. همچنان باور داریم که کرانچ (فشار کاری شدید تحمیل‌شده بر کارمند) جایی در صنعت بازی‌سازی ندارد؛ مخصوصا اگر به سلامت افراد آسیب بزند». در همین حین افراد متعرض به شرایط کاری برخی از استودیوهای یوبیسافت هم از این فرصت برای اعتراض مجدد به شرکت فرانسوی بهره بردند.


منبع PCGamesN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده